استاندار قم گفت: امروز فرصت لازم برای تبلیغات بلند مدت در موضوع جوانی جمعیت و ازدیاد نسل را نداریم و باید فعالیت‌ها به صورت فوق العاده و جهادی دنبال شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 03 August 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مبلغین در ایام محرم برای موضوع جمعیت استفاده شود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز بر موضوع جوانی جمعیت تاکیدات بسیاری داشته‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه آن طور که باید از ظرفیت عظیم محرم برای تبیین این مهم استفاده نشده است.

استاندار قم با بیان اینکه تمرکز باید بر ازدیاد نسل و جوانی جمعیت باشد، مطرح کرد: همچنین می‌توان از ظرفیت برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج ویژه زوجین برای تبیین این موضوع استفاده کرد.

وی اضافه کرد: هر موضوع و ظرفیتی که می‌تواند به جوانی جمعیت کمک کند باید مورد توجه و استفاده قرار بگیرد.

شاهچراغی با اشاره به اینکه موضوع جوانی جمعیت دارای یک پیشنیه تاریک و تبلیغات منفی در گذشته است، خاطرنشان کرد: اگر به مدت 30 سال در راستای تنظیم جمعیت فعالیت شده است، امروز ما نمی‌توانیم تبلیغات 30 ساله در راستای افزایش جمعیت داشته باشیم چراکه فرصت بسیار محدود است.

وی با بیان اینکه نیازمند اقدامات فوق العاده و جهادی در این حوزه هستیم، تصریح کرد: موضوعاتی مانند سقط جنین و توجیه بهورزان باید با دقت بیش‌تری دنبال شوند.

استاندار قم با اشاره به اینکه در مقطعی میدان وسیعی به منظور جهت‌گیری در راستای کنترل جمعیت شکل گرفته بود، یادآور شد: امروز نیز باید این میدان وسیع در راستای جوانی جمعیت تشکیل شده و از ظرفیت‌هایی مانند ماه محرم، صفر، اربعین حسینی و ... استفاده کرد.

وی افزود: در راستای ورود تشکل‌های مردمی نیز باید همکاری لازم انجام شود، مگر در مواردی که فعالیت آن‌ها خلاف قانون باشد.

شاهچراغی با بیان اینکه مجموعه‌های قدرتمندی در حوزه فضای مجازی در قم فعال هستند، ابراز کرد: برخی از این مجموعه‌ها در عرصه ملی فعالیت می‌کنند اما متاسفانه توجهی به این موضوع ندارند که باید توجیه شوند.

وی با اشاره به اینکه در بحث جوانی جمعیت باید تمام مباحث درکنار یکدیگر پیش رود، بیان کرد: برخی موارد نسبت به موارد دیگر دارای اولویت هستند ولی این اولویت نباید مانع از پیشبرد سایر اهداف شود.

استاندار قم با بیان اینکه در این مسیر می‌توان از ظرفیت خیرین نیز بهره‌مند شد، اظهار داشت: موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها یک موضوع مهم است که باید تمام دستگاه‌ها، تشکل‌ها، خیرین و مردم پای کار بیایند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار