رییس دانشگاه علوم پزشکی قم پایین بودن آمار واکسیناسیون را از عوامل مهم در بالا بودن نسبی مرگ و میرهای کرونایی دانست و گفت: واکسیناسیون ارتباط مستقیمی با کاهش مرگ ومیر، شدت ابتلا و درگیر شدن با سویه‌های احتمالی بعدی دارد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ 03 August 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی مصری روز سه شنبه در حاشیه جلسه ویدیوکنفرانسی ملی قرارگاه عملیاتی کنترل بیماری کرونا، طی سخنانی بیان کرد: در این جلسه نسبت به رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی به خصوص در بین هیآت مذهبی وحمل ونقل درون و برون شهری تاکید شد.

وی اضافه کرد: توصیه و تاکید این جلسه بر برگزاری مجالس عزاداری در فضاهای باز و غیرمسقف بود و در صورتی که چنین امکانی فراهم نبود حتما باید فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و سایر پروتکلهای ابلاغی مورد توجه همه باشد.

مصری با درخواست مجدد از هیات های مذهبی جهت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، گفت: مراکز درمانی قم از سطح آمادگی مطلوبی برخودار هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اهمیت استفاده از ماسک را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: سویه کنونی بیماری کنونی دارای قدرت سرایت بسیار بالایی است بنحوی که هر یک فرد مبتلا می تواند ۱۸ نفر را درگیر کند؛ در این شرایط استفاده از ماسک می تواند مانع از جولان بی رویه این ویروس شود.

مصری خاطرنشان کرد: قم از ۱۵ تیرماه وارد موج هفتم کرونا شده و برغم پایین آمدن میزان بستری های کرونایی شاهد وضعیت شکننده ای هستیم و در صورتی که مردم رعایت مطلوب تری در خصوص پروتکل های بهداشتی داشته باشند بتدریج شاهد کاهش مرگ و میرها باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: تجربه بشری سال های اخیر حاکی از این است که واکسن تاثیر مستقیمی با کاهش ابتلا و مرگ و میرهای کرونایی دارد.

قم از ۳۱ تیرماه امسال در فهرست مناطق نارنجی و پرخطر کرونایی کشور قرار گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار