فرماندار قم گفت: اگر پروانه پزشکی افرادی که به صورت غیرقانونی در حوزه سقط جنین فعالیت می‌کنند، باطل شود بازدارندگی بسیار بالایی خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴ 03 August 2022

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شیوه‌های غربالگری کاملا تغییر کرده و تا زمانی که پزشک متخصص ظن قوی به ناهنجاری نداشته باشد، نباید این اقدام انجام شود.

وی افزود: متاسفانه این تغییر رویه در جامعه و به طور ویژه در میان کادر درمان آن طور که باید تبیین نشده است و باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

فرماندار قم با اشاره به اینکه آمار سالیانه درخواست‌های رسمی و قانونی سقط جنین در قم عدد بالایی است، عنوان کرد: اگر در حوزه ابطال پروانه پزشکی  افرادی که به صورت غیرقانونی در حوزه سقط جنین فعالیت می‌کنند ورود کنیم می‌تواند بازدارندگی بسیار بالایی داشته باشد.

زینب عبداللهی سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به مصوبات جلسه پیشین ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: تعیین مشاور و مسئول جمعیتی توسط دستگاه‌های عضو ستاد، ثبت تشکل‌های مردم نهاد در دفتر امور اجتماعی استانداری قم و ... ازجمله مصوبات جلسه پیشین قرارگاه بوده است.

وی با بیان اینکه 11 تشکل مردم نهاد در قم فعالیت دارند، عنوان کرد: اگرچه این مراکز از طریق ورزش و جوانان، بهزیستی و ... ثبت شده‌اند، اما هیچ‌کدام از این تشکل‌ها مراحل ثبت خود را از استانداری انجام نداده‌اند.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به اینکه برای حمایت از این تشکل‌ها، باید آن‌ها توسط استانداری ثبت شده باشند، مطرح کرد: اگر بودجه‌ای در استان باشد و بخواهند از این تشکل‌ها حمایت شود، تشکل‌هایی که مراحل ثبت از سوی استانداری را انجام نداده‌اند، نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: اجرای بیش‌ترین مواد قانونی جوانی جمعیت در سطح استان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

عبداللهی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی ازجمله برگزاری همایش ایران جوان در راستای موضوع جوانی جمعیت انجام شده است، خاطرنشان کرد: توانستیم نخستین همایش ملی را با حدود هزار و 200 نفر از فعالین عرصه جمعیت در سالن بیداری جامعه الزهرا(س) برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: پزشکان متخصص، فعالین فرهنگی، مبلغین، ماماها و ... ازجمله افرادی هستند که در این همایش شرکت کردند.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم از برگزاری دوره‌های آموزشی در این راستا خبرداد و گفت: نخستین دوره آموزشی تخصصی را با حضور بیش از 200 نفر از طلاب خواهر طی 4 روز برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه دوره تکمیلی آن نیز در مجموعه فرمانداری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: آمادگی لازم به منظور برگزاری این چنین دوره‌هایی را برای مجموعه‌هایی که درخواست می‌کنند، داریم.

عبداللهی در پایان ابراز کرد: 200 مادر شیرده و با کودکان زیر پنج سال که نیازمند حمایت بودند، شناسایی و حمایت‌های لازم از این افراد انجام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار