رئیس سازمان کشاورزی استان قم از خسارت ۳۲ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی بر اثر باد و طوفان و بارش‌های اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 02 August 2022

به گزارش تابناک قم، محمد رضا حاجی‌رضا با اشاره به اینکه میانگین بارندگی قم در این مدت به میزان ۳۱/۶ میلی متر ثبت شده است، گفت: خسارت باد و طوفان و بارش رگباری موسوم به پدیده مونسون در سطح استان قم در مردادماه ۱۴۰۱ بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان شامل تولیدات گیاهی، دام و طیور و آبزیان و زیرساخت‌های کشاورزی برآورد شده است.

او ادامه داد: در این مدت اقداماتی نظیر برگزاری جلسات مدیریت بحران در سازمان و هماهنگی با مدیریت بحران استانداری، اعزام کارشناس پهنه به مناطق آسیب دیده جهت احصا و برآورد اولیه خسارت، تأمین اقلام مورد نیاز و مواد غذایی در مناطق عشایر، پیگیری تأمین ماشین آلات جهت اقدامات اولیه بازسازی و بازتوانی و پیگیری اقدامات اولیه جهت تأمین آب مزارع انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در پایان گفت: در راستای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان بخش پیشنهاداتی از قبیل تأمین اعتبارت هزینه‌ای جهت کمک به کشاورزان خسارت دیده، تأمین اعتبارات تملکی جهت بازسازی زیرساخت‌های خسارت دیده از جمله ادوات و کانال‌ها و لوله‌گذاری و بند‌ها و …. امهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان به استناد بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به خسارت‌دیدگان با مدت بازپرداخت حداقل سه سال داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار