رئيس مرکز بهداشت استان، با بیان اینکه موارد ابتلا به سویه ba۴ و ba۵ حدود ۷۴ درصد افزایش یافته است، گفت: در ۳ هفته گذشته قم جز ۵ استان اول بستری کرونا در کشور قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 26 July 2022

به گزارش تابناک قم، دکتر سیامک محبی، رئيس مرکز بهداشت قم در مصاحبه با خبرنگار ما، گفت: در موج جدید کرونا سویه ba۰۴ و ba۰۵ اومیکرون در استان قم گسترش یافته است و در سه هفته گذشته در استان قم موارد زیادی از ابتلا به این سویه شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه این سویه‌ها در مقایسه با سایر سویه‌ها از قدرت سرایت پذیری بیشتری برخوردار هستند، افزود: عموما ابتلا‌ها به صورت خانوادگی است و با ابتلا یک نفر رد خانواده سایر اعضای خانواده را نیز مبتلا می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته استان قم در رتبه‌های ۲۷ و ۲۸ بستری کرونا در کشور قرار داشت، گفت: در حال حاضر بر اساس آمار‌ها در ۳ هفته گذشته قم جز ۵ استان اول بستری کرونا در کشور قرار گرفته که این دوباره زنگ خطری برای زیر ساخت‌های بهداشت و درمان استان محسوب می‌شود.

دکتر محبی با تاکید بر لزوم تزریق دوز یادآور واکسن کرونا در گروه‌های سنی مختلف در استان قم، گفت: با تزریق دوز یادآور واکسن تا ۹۰ درصد در برابر سویه جدید اومیکرون در بدن افراد ایمنی زایی ایجاد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۰۰ مرکز و پایگاه بهداشت و سلامت در سطح استان فعال هستند که خدمات مرتبت با کرونا و تزریق واکسن را انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار