رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: اطلس سرمایه‌گذاری این استان با انجام طرح‌های پژوهشی تخصصی تدوین می‌شود و در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 21 July 2022

به گزارش تابناک قم، حسن نادری بیان کرد: برای تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان قم طی مراحلی مانند انجام مطالعات، طراحی، پیاده‌سازی و استقرار سامانه مکان محور طرح‌های سرمایه‌گذاری در دستور کار بوده‌است.

وی با اشاره به لزوم تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری در استان برای تحقق رشد اقتصادی لحاظ شده، افزود: میزان رشد اقتصادی بخش‌های مختلف استان در مجموع ۷.۸ درصد درنظر گرفته‌شده که برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تحقق آن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: درهمین رابطه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز به تفکیک بخش‌های مختلف اقتصادی استان را مشخص کرده‌است و با ایجاد سازوکارهایی برای هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی در راستای جذب سرمایه‌ مورد نظر تلاش می‌کند.

نادری گفت: بررسی راهکارهای ارتقا و بهبود وضعیت تولید، تجارت و اشتغال استان در شرایط پسا کرونا و همچنین مطالعه و شناسایی ظرفیت‌های استان قم در زمینه سوغات و ارائه بسته‌های پیشنهادی در این خصوص از دیگر فعالیت‌های پژوهشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم در طول یک سال‌ گذشته است.

وی بیان داشت: تحقق رشد اقتصادی مورد نظر در قم نیازمند اراده،‌ هماهنگی، برنامه‌ریزی،‌ مدیریت اجرا و نظارت قوی در سطح استانی است و در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقدام‌های لازم از جمله برنامه عملیاتی تحقق رشد اقتصادی را تدوین کرده‌است.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی  قم طی سالجاری با تخصیص اعتبارات دولتی، مشارکت فعال بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران ایرانی و غیر ایرانی علاقه‌مند به فعالیت در این استان سرعت بیشتری خواهد گرفت و در این خصوص پیش‌بینی‌های لازم انجام شده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار