مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم از تکمیل عملیات ساماندهی پایانه خرمشهر در سال جاری خبرداد و گفت: طی سه ماه نخست سال جاری 500 هزار مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری قم جابه‌جا شده‌اند که وضعیتی نزدیک به دوران قبل از بیماری است.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ 19 July 2022

به گزارش تابناک قم، سیدرضا حسینی در جلسه شورای اداری سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم، اظهار داشت: طی دو سال گذشته با شیوع بیماری کرونا، این سازمان لطمه و خسارت بی‌سابقه‌ای از کاهش و جابه‌جایی مسافر متحمل شد.

وی بازگشت شرایط جابه‌جایی مسافر به وضعیت عادی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در بودجه سال جاری سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم کمک‌های دو سال گذشته شهرداری قم قطع و بودجه سازمان بر مبنای درآمدهای عملیاتی در حال تحقق است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم ساماندهی پایانه‌های غیرمتمرکز را از اولویت‌های سازمان طی سال‌های اخیر دانست و گفت: با اعمال برخی اصلاحات هندسی، ورود و خروج اتوبوس به پایانه خرمشهر تا پایان سال محقق خواهد شد و تمامی مباحث مربوط به ورود و خروج زائران پاکستانی از طریق پایانه خرمشهر ساماندهی می‌شوند.

وی ادامه داد: در پایانه پارک‌سوار شمالی نیز ۲۰ هزار مترمربع جدول‌گذاری به همراه احداث فضا انجام‌گرفته که علاوه بر بهتر شدن خدمات‌رسانی به مسافران، سیما و منظر ورودی شهر را نیز بهبود بخشیده است.

حسینی خاطرنشان کرد: ایجاد بستر مناسب جهت حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی، بهبود وضعیت حمل بار، انجام سایبان در پایانه شهدای ۷۲ تن، نصب دوربین‌های نظارتی در پایانه فدک و شهدای ۷۲ تن و تجهیز پایانه مرکزی از اقدامات مهم سال گذشته این سازمان بوده است.

وی با اشاره به نصب ۳ دستگاه دوربین ثبت تخلفات ساکن در میدان شهدای ۷۲ تن، عنوان کرد: تخلفات ثبت‌شده توسط این دوربین‌ها به‌صورت آنلاین به پلیس راهور منتقل می‌شود که در بهبود شرایط ترافیک کمک مطلوبی به مجموعه مدیریت شهری قم کرده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم یادآور شد: سال ۹۸، ۲ میلیون و ۳۷ هزار مسافر، سال ۹۹ ، یک‌میلیون دویست هزار مسافر، سال ۱۴۰۰ یک‌میلیون و چهارصد و هفتاد هزار مسافر و طی سه ماه نخست سال جاری نیز ۵۰۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری قم جابه‌جا شده‌اند که وضعیت امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تردد افزون بر ۲۹ هزار و ۷۰۰ سرویس اتوبوس و تاکسی‌های برون‌شهری از پایانه‌های مسافربری قم، تصریح کرد: با توجه به کنترل نسبی بیماری کرونا شاهد روند افزایشی مسافر از پایانه‌های مسافربری قم هستیم.

حسینی اضافه کرد: سال ۹۸ درآمد این سازمان از جابه‌جایی مسافر افزون بر پنج میلیارد تومان، سال ۹۹، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، سال ۱۴۰۰، شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در سه ماه اول سال جاری نیز درآمد سازمان دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که با ادامه این روند پیش‌بینی تحقق ۷۸ درصدی بودجه سال جاری امکان‌پذیر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار