فرماندار قم با تاکید بر تدوین اطلس جامع مشکلات جوانان گفت: ما زمانی می‌توانیم در حل مشکلات جوانان موفق باشیم، که مسائل آنان را به تفکیک منطقه بشناسیم.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ 06 July 2022

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری اظهار داشت: باید یک نقشه راه و برنامه بلند مدت پنج ساله برای جوانان در حوزه شهرستان داشته باشیم که بر اساس آن حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: مطابق این نقشه راه باید راهبردها و سیاست‌های ما مشخص، و ببینیم چه قدر به هدف مورد نظر دست پیدا کرده‌ایم.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: ممکن است مشکلات جوانان در یک منطقه از شهر با منطقه دیگر متفاوت باشد، زمانی می‌توانیم موفق باشیم که مسائل و مشکلات آنان را به تفکیک منطقه بشناسیم.

وی گفت: وجود یک اطلس مسائل جوانان به عنوان مبنایی برای نقشه و طرح جامعی که برنامه‌ریزی می‌کنیم و بر اساس آن پیش می‌رویم، ضروری است.

فرماندار قم موضوع‌های نظیر اشتغال، ازدواج، مسکن، فضای مجازی و ورزش را در حوزه جوانان مهم برشمرد و گفت: ورزش چون در حوزه جوانان موضوعیت دارد، یکی از مقوله‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

ذاکریان در بخشی از سخنان خود با ذکر این نکته که پیچ‌های تاریخی ما با حضور و مشارکت جوانان پشت سر گذاشته شده است یادآور شد: اگر مشارکت جدی و روحیه آزادگی و آزادمردی جوانان نبود، نمی‌توانستیم، عرصه دفاع مقدس را با موفقیت پشت سر بگذاریم، هنگامی در رفع معضل‌های جامعه موفق خواهیم شد که به جوانان میدان بدهیم، پرخطرترین عرصه‌ها را به جوانان سپردیم و نباید الان که می‌خواهیم مسئولیتی را بدهیم، دستمان بلرزد و بگوییم تجربه و توانایی لازم را ندارند.

رئیس ستاد ساماندهی جوانان شهرستان قم تصریح کرد: متاسفانه در چند سال گذشته عملکرد مناسبی در حوزه جوانان نداشتیم، جوانان ما با آسیب‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و این ناشی از ضعف ماست چرا که هر موقع انقلاب نیاز داشته، جوانان به عرصه آمدند.

فرماندار قم گفت: جوانان امروز اگر پر تعدادتر و پرشورتر از جوانان اول انقلاب نباشند، کمتر هم نیستند ولی آسیب‌ها به همان نسبت افزایش پیدا کرده است.

وی موضوع اطلاع رسانی در خصوص فعالیت‌هایی که در حوزه جوانان توسط هر دستگاه اجرایی صورت می‌گیرد را ضروری دانست و بیان کرد: باید اخبار و اطلاعات مربوط به این اقدام‌ها در اختیار ورزش و جوانان قرار بگیرد، تا این اداره‌کل نیز در سامانه مربوطه بارگذاری کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار