فرماندار قم از جمع آوری ۳۰۰ سگ بلاصاحب و ولگرد از سطح شهرک دامشهر قم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 06 July 2022

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در حاشیه بازدید از دامشهر قم ضرب الاجل یک هفته‌ای برای جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب و ولگرد از سطح دامشهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت:روند جمع آوری سگ‌های ولگرد و بدون صاحب اکنون در دامشهر به خوبی پیگیری می‌شود و تعداد قابل توجهی از آن هاجمع آوری شده و به محل سایت نگهداری شهرداری قم منتقل شده‌اند.

فرماندار قم  می گوید: شناسایی و شناسنامه دار کردن سگ‌های دارای صاحب و ملزم کردم افراد به پر کردن فرم مسئولیت پذیری و هم چنین انجام واکسیناسیون سگ‌ها نیز که عمدتا از سگ‌های نگهبان هستند در دستور کار قرار دارد.

فرماندار قم گفت: هنوز در شناسنامه دار کردن سگ‌های نگهبان دچار ضعف هستیم و در بازدید سرزده‌ای که از برخی دامداری‌ها انجام شد مشاهده گردید که سگ‌های نگهبان فاقد شناسنامه هستند.

به گفته او قرار است دامپزشکی قم گروه‌های بازرسی را به دامشهر اعزام کند تا ضمن بازرسی برای سگ‌ای نگهبان شناسنامه تهیه شده و واکسیناسیون صورت پذیرد.

ذاکریان مسئولان دامداری‌ها را ملزم به تهیه کارت واکسن و شناسنامه برای سگ‌های نگهبان دانست و گفت: ۲ مورد امتناع در این زمینه داشتیم که موارد به دستگاه قضایی معرفی شدند و باید از مسئولان دادسرای قم که برای مدیریت قضیه سگ‌های ولگرد همکاری خوبی دارند، قدردانی کرد.

طی ۱۰ روز اخیر، چهار مورد گازگرفتگی و حمله سگ به انسان در منطقه دامشهر رخ داده که از این بین ۲ مورد به سگ‌های ولگرد و ۲ مورد نیز مربوط به سگ‌های گله و دامداری‌ها بوده که در پی آن ۲ کودک خردسال جان خود را از دست دادند.

شهرک دامشهر قم در محور مواصلاتی جعفریه قرار دارد و با هزار و ۷۰۰ واحد دامی جزء بزرگترین میادین دامی کشور است که سهم به سزایی در تامین گوشت کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار