جانشین ستاد اربعین استان قم از تصمیم استان برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی در مسجد جمکران خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌ها باید به کمک ستاد مردمی اربعین بیایند و در این راستا ستادهای بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها فعال شوند.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ 03 July 2022

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در جلسه هماهنگی ستاد مردمی اربعین که با حضور قائم‌مقام مسجد مقدس جمکران و مدیران ستاد مردمی اربعین برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات پیرامون نحوه میزبانی اربعین، از فضای وسیع‌تر مسجد مقدس جمکران نسبت به مصلی به‌عنوان بزرگترین موکب اربعین در جهان اسلام یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به گرمای ویژه امسال، تمرکز خدمات در مسجد مقدس جمکران به‌عنوان یک تصمیم بسیار مناسب در سطح استان است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تأکید بر آمار حضور زائران از نیمه شعبان سال گذشته و افزایش قابل‌توجه نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: در آخرین سال برگزاری مراسم اربعین در قم آمار پذیرایی ۲۵۰ هزار نفر زائر بود که با تخمین‌های امسال باید ۳۰ درصد افزایش در اربعین پیش رو در نظر گرفت. 

وی اسکان زوار ۱۷ کشور به‌ویژه زائران افغانستانی و پاکستانی در قم را یک رویداد ویژه عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، لازم است تمهیدات مناسبی برای این موضوع اندیشیده شود. 

مقیمی با اشاره به نقش محوری مسجد جمکران در اربعین سال جاری تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها باید به کمک ستاد مردمی اربعین در مسجد جمکران بیایند که در همین راستا ستادهای بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها نیز باید فعال شوند. 

وی از برنامه‌ریزی لازم برای حضور قمی‌ها در مسجد مقدس جمکران و برپایی غرفه‌های خدمات فرهنگی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) خبر داد و خاطرنشان کرد: این ۵۰ روز خدمات بی‌سابقه در مسجد مقدس جمکران، فرصت مناسبی برای مواجهه فرهنگی با جریانات انحرافی بوده و لازمه آن فضاسازی مناسب رسانه‌ای است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار