مدیر املاک و موقوفات حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: آستان مقدس از ابتدای سال جاری 5 موقوفه از استان‌های قم، تهران، کردستان و اراک داشته است.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ 29 June 2022

به گزارش تابناک قم، حسین سامیان  با بیان اینکه موقوفات جدید آستان مقدس بانوی کرامت در قالب، هبه، صلح و وقف انجام شده است، گفت: موقوفات جدید آستان مقدس فاطمی در شهر مقدس قم و شهرهای مختلف از جمله تهران، قروه و شازند بوده است.

وی افزود: موقوفات جدید آستان مقدس فاطمی شامل املاک مزروعی، مسکونی و اداری می شود که منافع هر کدام از این موقوفات به آستان مقدس بانوی کرامت اختصاص خواهد یافت.

مدیر املاک و موقوفات حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: در سال گذشته نیز آستان مقدس موقوفاتی را در استان های قم و گیلان داشته که اطلاع رسانی آن انجام گرفته است.

وی از راه‌اندازی بخش وقف vaghf.amfm.ir در پرتابل جامع آستان مقدس حضرت معصومه (س) خبرداد و گفت: زائران و واقفین علاوه بر مراجعه به آستان مقدس، می‌توانند برای انجام امور خود از پرتابل آستان نیز استفاده کنند.

سامیان گفت: وقف در روایات به صدقه جاریه تعبیر شده است که حتی بعد از مرگ انسان برای انسان حسنه به همراه دارد به‌ویژه اگر وقف برای نیات عام المنفعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) صورت گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار