معاون برنامه‌ریزی توزیع برق استان قم از وجود 603 هزار مشترک برق در قم خبرداد و گفت: میزان مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است و امسال یک ماه زودتر به رکورد اوج مصرف سال گذشته رسیده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 28 June 2022

به گزارش تابناک قم، حمید دهنوی معاون برنامه ریزی توزیع برق استان قم در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی که در سالن محراب حرم بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه ۶۰۳ هزار مشترک در استان قم داریم که با ۸ هزار ترانس، برق دریافت می کنند، افزود: میزان مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است و امسال یک ماه زودتر به رکورد اوج مصرف سال گذشته رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سطح کشور با نا ترازی تولید و مصرف انرژی روبرو هستیم، گفت: برنامه ریزی منظمی را انجام داده ایم تا کمترین خاموشی را به ویژه در بخش خانگی داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی توزیع برق استان قم با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸ مگاوات از انرژی خورشیدی استفاده می کنیم، گفت: این میزان تقریبا معادل ۹ درصد مصرف استان قم است که به دنبال افزایش این نوع تولید برق هستیم.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد مشترکین استان خانگی هستند که ۳۷ درصد برق تولید شده را مصرف می کنند و در ایام اوج مصرف صرفه جویی در این بخش ضروری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار