حجت الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان زاده گفت: با تفسیر و تعلیم جهاد تبیین به 5 هزار کنشگر اجتماعی و فعال در استان قم امیدآفرینی و شبهات زدایی در زندگی مردم انجام می‌گردد.
کد خبر: ۱۰۵۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ 23 June 2022

به گزارش تابناک قم،مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در نشست خبری سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تولید محتوای الهام‌بخش و نمونه‌های موفق تبلیغی برای معرفی به مردم ضرورت دارد. تولید ساختارهای جدید فرهنگی و تبلیغی در کشور، تعریف استانداردهای جدید برای کنشگری و نقش آفرینی در عرصه فرهنگی و تبلیغی و همچنین تولید شاخص‌های ارزش گذاری برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در محیط عمومی کشور می‌بایست در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات به سهم خود و در راستای ماموریت خود می خواهد مفهوم سازی و توانمندسازی و گفتمان سازی کند که در تلاش است در حوزه فرهنگ، هنر و سیاست این اقدامات به صورت جدی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبان زاده افزود: هدف از این طرح تا پایان امسال تربیت ۵ هزار کنشگر جهاد تبیین است که مروج و نه مدرس باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم داشت: در سال دوم اجرای طرح از میان این عده، ۵۰۰ نفر به عنوان شبکه مدرسان جهاد تبیین انتخاب می‌شوند و به سراغ لایه‌های بعدی مردم می‌روند و تبیین متناسب با هر صنف خواهد بود. با جهاد تبیین امید آفرینی در متن زندگی مردم تقویت می‌شود و کسی که امید دارد آماده جهاد و مسوولیت پذیری می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای فعالیت کنشگران مردمی از طریق طراحی و نهادینه سازی الگوی حکمرانی مردمی است که این طراحی اضلاع میدانی و عملی در محله و مسجد دارد ،  شبکه امامت و کارگزاران حکمرانی کنشگران محلی هستند.

شعبان زاده در مورد عملیاتی سازی این‌ مدل گفت: در استان قم ۷۰۰ مسجد فعال داریم که ۵۶۷ مسجد در شهر قم هستند و برای اجرای طرح ۱۲۰ محله پایش شدند که طی سه سال هر سال در ۴۰ مسجد طرح فوق اجرا شده و برای اجرایی شدن طرح جلسات توجیهی برگزار شده‌است.

وی مهم‌ترین هدف از اجرای این مدل را حل مسائل مردم هر محله است عنوان کرد و افزود: دولت و حاکمیت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات محله را حل کند و الگوی سازمان تبلیغات ایجاد حکمرانی مردمی مسجد محور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: ۱۰۰‌میلیارد تومان از ناحیه مساجد سالانه برای حل مسائل و مشکلات فقرای استان تامین می‌شود و مساجدی داریم که سالی ۲ میلیارد تومان مشارکت مردمی دارند.

شعبان زاده افزود: یکهزار و ۱۰۰ مدرسه و ۲۸۰ هزار دانش آموز در استان قم داریم و با تعامل با آموزش و پرورش به دنبال تقویت سبک زندگی اسلامی در میان دانش آموزان هستیم ضمن این که اولویت با مدارس دخترانه است چون مایه و عنصر محوری یک خانه مادر است و مادران آینده ما در مدارس دخترانه ما هستند.

شعبان زاده در ادامه گفت: در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ۶ مدارس از مدارس صدرای انقلاب اسلامی با جمعیت بیش از هزار نفر از دانش آموزان برای تربیت نسل نخبه انقلاب اسلامی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: اگر الگوی زیست عفیفانه به متن زندگی دانش آموزان ما تزریق شود و با تربیت اراده ها از طریق اصلاح سبک زندگی با همکاری آموزش و پرورش برنامه کلان خود را اجرا کنیم به موفقیت های خوبی دست خواهیم یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار