مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت یکی از نکاتی که همواره مورد تاکید ما قرار گرفته این است که بانکداری اسلامی و بدون ربا در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ 23 June 2022

برگزاری همایش ملی بانکداری اسلامی در قم

به گزارش تابناک قم، همایش ملی《 بانکداری اسلامی، آشنایی با عقود شرعی و احکام فقهی و مبارزه با پولشویی》با حضور نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، معاونین این صندوق و مدیران استانی ظهر امروز در سالن همایش های هتل خورشید آغاز گردید و تا فردا ادامه دارد.

نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در این جلسه بیان کرد: مدیران ما در استان ها در ابتدا باید بانکداری بدون ربا را مورد توجه قرار دهند وقتی کشور ما اسلامی است شیوه بانکداری در آن هم طبق تأکید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید باید اسلامی اداره شود.

وی در خصوص حمایت از مشاغل خرد ادامه داد: حمایت از مشاغل خرد باید در سال جاری با جدیت تمام دنبال شود حمایت از این مشاغل باعث می شود که روند مثبتی را در اقتصاد کل کشور شاهد باشیم.

وی افزود: حمایت از طرح ها و مشاغل خرد تاثیر مثبتی در تولید و اقتصاد کشور دارد طبق آمار این مشاغل امسال در کشور ما رشد ۸ درصدی را داشته و همچنین آمار بسیار خوبی از ایجاد مشاغل و محصولات تولیدی آنها استخراج شده است.

رضایی تصریح کرد: بودجه ای که برای حمایت از این مشاغل در نظر گرفتیم مبلغ قابل توجهی بوده که تا به حال حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن در سراسر کشور پرداخت شده، این آمار نسبت به سال گذشته حدود ۳ و نیم برابر افزایشی بوده است.

وی عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید پتانسیل و ظرفیت خوبی در کشور دارد برای مثال قدرت تصمیم گیری برای ارائه تسهیلات به افراد بسیار بالا از برگ افراد واجد شرایط باشند بدون اتلاف وقت و با طی شدن پروسه قانونی تسهیلات درخواستی را ارائه می دهیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور اظهار کرد: متاسفانه آمار فعالیت صندوق در برخی از آنها بسیار ضعیف بوده که من این موضوع را از ابتدای سال بارها به مدیران مربوطه اطلاع داده ام اگر پیگیر کار شوید می توانید نتایج خوبی را به دست آورید به عنوان مثال اگر کمیته امداد استان به شما طرحی را معرفی می کند از طریق مقام وارد یعنی فرماندار یا استاندار اقدام کنید مقام معظم رهبری در این خصوص نکته موسسه یا فرمودن که برای انجام بعضی از کارها نیاز به حرکت جهادی داریم برای اینکه جواب بگیرید چند دفتر افراد حضور پیدا کنید و از میز و صندلی خود فاصله بگیرید.

رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در پایان عنوان کرد: فعالیت های ما برای مردم است و باید تمام ظرفیت‌مان را برای خدمت رسانی به آنها استفاده کنیم در بودجه که در سال جدید به استان‌ها ابلاغ کردیم؛ حدود ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال اختصاص داده ایم و دستگاه‌های اجرایی در کل کشور نیز حدود ۷ هزار و ۱۰۰ میلیون تومان طرح را به ما معرفی کردند که با همکاری مدیران من در استان‌ها ۳ هزار ۲۰۰ میلیون تومان طرح واجد شرایط بوده و به آنها تا به حال یک هزار ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار