مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از انتشار نتایج رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان در نیمه دوم سال گذشته خبر داد و گفت: از مجموع ۷۹ دفتر ۱۰ دفتر فعال شهری معادل ۱۳ درصد کل دفاتر حائز شرایط درجه یک، ۶۷ دفتر درجه دوم و دو دفتر نیز درجه سوم شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 23 June 2022

به گزارش تابناک قم، جواد غلام پور همچنین افزود: ۸۵ درصد دارای شرایط درجه دو و ۲ درصد دفاتر دارای شرایط درجه سه بوده‌اند.

وی در مورد اهداف ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان گفت: توزیع عادلانه و هدفمند خدمات، ارتقای کیفیت ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان، تشویق دفاتر پیشخوان به ارتقای جایگاه خود، دسته‌بندی و ارایه خدمات دستگاه‌ها بر اساس رتبه‌بندی انجام شده از جمله مهمترین اهداف ارزیابی این دفاتر است.

مدیرکل ارتباطات قم درباره عوامل تاثیرگذار در ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت نیز بیان داشت: دریافت امتیاز انجمن استانی، درج امتیاز رضایتمندی متقاضیان خدمت و دریافت نکردن امتیاز منفی در کمیته‌های رسیدگی به تخلف‌ها از جمله عوامل تاثیرگذار در فرآیند رتبه بندی دفاتر پیشخوان است.

وی تصریح کرد: محاسبه رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات، براساس جمع‌بندی معیارهای ارزیابی و پیش‌بینی شده در مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات انجام می‌شود، فضای دفتر، تعداد نیروی انسانی، مکان استقرار دفتر و سابقه فعالیت دارنده پروانه  برخی از شاخص­‌های این ارزیابی است.

غلام‌پور در تشریح شاخص‌های دارای امتیاز منفی در رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خاطرنشان کرد: دریافت وجوه مازاد بر هزینه خدمات ابلاغی، جعل یا مخدوش کردن پرونده و مدارک تأمین کنندگان خدمات، تغییر مکان و نشانی دفتر بدون موافقت کارگروه استانی، وجود نداشتن امکانات لازم برای ارایه خدمات به جانبازان، معلولان و سالمندان. از جمله تخلف‌هایی است که در صورت بروز در دفاتر، امتیاز منفی در پی‌دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار