به دنبال دغدغه‌های مراجع معظم تقلید و علما در زمینه ربوی بودن فعالیت برخی از بانک ها، صندوق کارآفرینی امید وابسته به ریاست جمهوری، برای تحقق بانکداری اسلامی پیش‌قدم شده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 23 June 2022

به گزارش تابناک قم، در این راستا کمیته فقهی صندوق با تعامل با پژوهشگران حوزه و دانشگاه و همچنین واحد فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی درصدد است تا ساز و کارهای قانونی را برای اسلامی شدن کامل این بنگاه اقتصادی تدوین به و به مرحله اجرا در آورد.

 در کارگاه آموزشی بانکداری اسلامی و مبارزه با پولشویی که به همت کمیته فقهی صندوق کارآفرینی امید در قم بر پا شده، اخلاق اقتصادی و کلیات بانک روانشناسی قراردادهای جعاله عقل شناسی شناسی قرار قرارداد قرض الحسنه و فروش اقساطی آشنا می شوند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: مهمترین ماموریت این صندوق تامین اعتبار طرح های خرد کوچک و متوسط کشور است که پیش بینی شده امسال در راستای ایجاد یک میلیون شغل در کشور از یک سطح هزار واحد تولیدی حمایت شود.

رضایی افزود در سال گذشته این صندوق ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت کرد که پیش بینی می شود این رقم امسال تا چند برابر افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار