مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه 75 درصد آب قم از خارج از استان تامین می‌شود، گفت: در حال حاضر دو هزار و 200 لیتر بر ثانیه از سد کوچری، هزار و 300 لیتر بر ثانیه از سد 15 خرداد، هزار و 300 لیتر بر ثانیه از چاه‌های داخل شهر و دو هزار و 500 لیتر بر ثانیه از چاه‌های علی آباد وارد استان می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ 22 June 2022

به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف آب که امروز در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: این شرکت تامین کننده آب شرب بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در داخل شهر و همچنین دورترین نقاط روستایی است و ما به لحاظ تامین آب، محدودیت‌های زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد از آب مورد نیاز قم از خارج استان تامین می‌شود، گفت: از جمله منابع آب استان، 13 حلقه چاه علی آباد و بخش قابل توجهی چاه‌های آب شهری هستند و حوزه‌های روستایی، از منابع محلی چاه‌ها و قنوات تامین می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به توجه خاص به آب شهر قم بعد از انقلاب، یادآور شد: آب قم وضعیت مطلوبی نداشت و به شوری شناخته می شد و پس از انقلاب، به دلیل مهاجرپذیر بودن و رشد جمعیت، اصلاح کیفیت آب قم به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.

بختیاری تامین آب از سد 15 خرداد، سرشاخه‌های دز و سد کوچری را مورد اشاره قرار داد و افزود: تا سال گذشته 82 درصد آب مورد نیاز استان را از سد کوچری تامین می کردیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر دو هزار و 200 لیتر بر ثانیه با شاخص 360 ای سی آب از سد کوچری، هزار و 300 لیتر بر ثانیه آب با شاخص سه هزار و 500 ای سی از سد 15 خرداد، هزار و 300 لیتر بر ثانیه آب با شاخص 6 هزار از چاه‌های داخل شهر و دو هزار و 500 لیتر بر ثانیه آب از چاه‌های علی آباد وارد استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ابراز کرد: انتقال آب از سرشاخه ها به قم نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، با این حال کیفیت آبی که در مسیر انتقال از سرشاخه ها قرار دارد، نسبت به آب تامین شده از نقاط دیگر، مطلوب‌تر است.

وی تاکید کرد: برای اصلاح و تقویت شبکه آب، به 100 هزار متر مکعب مخزن و خطوط انتقال آب از شهرها نیاز داریم و هزینه های مربوطه 500 میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به راه اندازی و تشکیل پلیس آب در قم عنوان کرد: وظیفه پلیس آب گشت و نظارت و بازرسی است تا شاهد مصرف بی رویه و مشکلاتی از این دست در زمینه آب نباشیم.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته به دنبال آن هستیم تا در سال 1402، استان قم را به عنوان استان بدون مشکل در حوزه آبرسانی روستایی معرفی نماییم.

بختیاری خاطرنشان کرد: حضور پررنگ رسانه ها در فرهنگ سازی موضوعاتی همچون مصرف آب، رسالتی مهم و از شاخصه های توسعه یافتگی محسوب می شود.

وی افزود: یکی از ارکان پیشرفت هر جامعه ای فعال بودن رسانه هاست و با وجود جامعه رسانه ای، شاهد حرکت های پیش رونده ای بخصوص در موضوع صرفه جویی در آب خواهیم بود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار