مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم از برگزاری همایش روز قشر بسیج اساتید در روز سه شنبه خبرداد و گفت: در این مراسم سردار سید قاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به ایراد سخن خواهند پرداخت.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 21 June 2022

به گزارش تابناک قم، محمود علامه روشن با اشاره به اینکه 31 خردادماه سالروز شهادت شهید مصطفی چمران به نام روز اساتید نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: ما مفتخر هستیم که در لوای مرد بزرگی همانند شهید چمران این روز را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به فلسفه شکل‌گیری سازمان بسیج اساتید عنوان کرد: حرکت اساتید به سمت دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، انجام مسائل پژوهشی ناظر به مسائل انقلاب اسلامی، پرداختن به کارهای تربیتی و امور معنوی برای اساتید، تقویت روحیه انقلابی اساتید و ارتقای انسجام اساتید، وحدت میان حوزه و دانشگاه، توجه به زنجیره علم و پیشرفت و تبدیل نظام دانایی به نظام توانایی از جمله محوریت‌هایی است که در فلسفه شکل‌گیری سازمان بسیج اساتید مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

علامه روشن با تاکید بر اینکه وظایفی که بر دوش اساتید بسیجی است در سطوح مختلف جامعه تاثیرگذار است، عنوان کرد: همکاری با مدیریت دانشگاه‌ها برای رسیدن به دانشگاه اسلامی، کمک به دولت و سایر نهادها در شرایط بحرانی، تقویت روحیه همکاری و ایثار در میان اساتید، کمک به شناخت ابعاد تهاجم فرهنگی در دانشگاه‌ها و ارائه راهکارهای لازم، مشارکت در برگزاری نشست‌های علمی، فرهنگی و همایش‌ها و همچنین سهیم شدن در عرصه‌های تحقیقاتی کشور، برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی از جمله راهیان نور و بازدیدهای علمی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان، از جمله اهداف تشکیل سازمان بسیج اساتید است.

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم، کمک به مدیریت و حکمرانی نظام حاکم را از جمله اهداف این سازمان دانست و گفت: ما نسبت به ارائه راهکارهای عملی برای اصلاح وضعیت موجود در حوزه‌های مختلف اقدام و مدیریت کلان را یاری خواهیم کرد.

وی جریان‌سازی با محوریت اساتید انقلابی و بسیجی و تقویت جبهه انقلاب در دانشگاه‌ها را از جمله اهداف سازمان بسیج اساتید برشمرد و افزود: بسیج برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامیدر دانشگاه‌ها پیشگام است چراکه ایشان بهترین کارشناس مسائل مختلف جامعه هستند و ما می‌توانیم مسائل خود را با منویات ایشان دنبال کنیم.

علامه روشن از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، مهارتی و بصیرتی به همت سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم یاد کرد و گفت: یکی از کارهای اصلی و مهمی که انجام می‌شود، موضوع جهاد تبیین است و در این راستا باید همه افراد جامعه به میدان وارد شوند تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی برگزاری وبینارهای مختلف فرهنگی با همکاری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی را از جمله دستاوردهای سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم دانست و گفت: تا پایان سال این نشست‌ها با حضور چهره‌های شاخص برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز را از جمله برنامه‌های سازمان بسیج اساتید برشمرد و افزود: جهاد تبیین، سبک زندگی، اشتغال و کارآفرینی، مدیریت و حکم رانی، اسلامی کردن علوم انسانی، جبهه علمی و فرهنگی، تربیتی و بصیرتی و شورای عالی قشر از جمله این هیأت‌های اندیشه‌ورز است.

وی اصلاح کتاب درسی دانش خانواده و جمعیت به‌عنوان یکی از سرفصل‌های دروس عمومی دانشگاهیان را از جمله دستاوردهای اساتید بسیجی قم دانست و عنوان کرد: این کتاب با مشارکت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و برای تدریس به دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علامه روشن با اشاره به برگزاری همایش روز قشر بسیج اساتید به منظور گرامیداشت یاد و خاطره اساتید شهید مصطفی چمران، گسترش تفکر بسیجی و ایجاد تعهد علمی گفت: این همایش با حضور اساتید دانشگاه‌ها روز سه شنبه 31 خردادماه ساعت 18:30 دقیقه در سالن همایش‌های مؤسسه امام خمینی(ره) واقع در ابتدای بلوار جمهوری اسلامی با سخنرانی سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج اساتید و حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار