مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم از تدوین اطلس جامع سرمایه‌گذاری با هدف رفع مشکلات سرمایه‌گذاری و مشخص کردن ظرفیت‌ها و پهنه‌های مستعد سرمایه‌گذاری استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 20 June 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی فراهانی در حاشیه جلسه تدوین اطلس سرمایه‌گذاری، اضافه کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان متولی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان، برای تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری، جدیت و پیگیری لازم را دارد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی قم افزود: از آنجا که مبنای فنی و اصولی سرمایه‌گذاری، اطلس سرمایه‌گذاری است، با همکاری مسئولان فنی و اساتید تدوین اطلس ، سعی شده‌است به روزترین اطلاعات از ظرفیت‌ها، محدویت ها و پهنه‌های مستعد مشخص شود تا در یک بستر نرم افزاری، مورد استفاده سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی با تاکید بر مزیت‌های تدوین اطلس سرمایه‌گذاری گفت: اطلس سرمایه‌گذاری یک پایگاه داده مکانی از طرح‌های موجود و پهنه‌های تخصیص یافته‌است که به ارائه نظام‌مند سیمای طبیعی، محیط زیستی و زیربنایی استان می‌پردازد و در عین حال، مناطق مستعد سرمایه‌گذاری را همراه با رتبه بندی طرح‌ها بر اساس نیاز استان، معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه مکاتبات و رایزنی‌هایی با سازمان مدیریت و برنامه استان صورت گرفته تا اعتبار اطلس از بودجه پژوهشی قم تامین شود گفت: خوشبختانه ردیف بودجه پژوهشی برای تدوین اطلس از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص یافته‌است و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از دستگاههای اجرایی استان آغاز شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال تدوین اطلس سرمایه‌گذاری، به سرانجام برسد و بتواند نقشی موثر در رفع مشکلات سرمایه گذاری در استان داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار