تیم بسکتبال بانوان شیمیدر قم با برتری مقابل نماینده شاهین‌شهر مقتدرانه به مقام قهرمانی رقابت‌های فصل 1401 – 1400 لیگ باشگاه‌های کشور رسید.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ 19 June 2022

به گزارش تابناک قم، باشگاه فرهنگی ورزشی شیمیدر به مدیرعاملی هنریک درغوکاسیان یکی از خیّرین ورزش‌یار در ادامه تاثیرگذاری مثبت در بسکتبال و ورزش ایران به ویژه با حمایت‌های مفید خود از رشته المپیکی بسکتبال در فصل 1401 - 1400 به شکل خاص به حمایت از بسکتبال بانوان پرداخت و مزد این پشتیبانی را با دو قهرمانی به دست آورد.

داستان از شهریور ماه سال 1400 و مراسم رونمایی از پیراهن تیم‌های شیمیدر برای فصل 1401 - 1400 لیگ‌های بسکتبال ایران شروع شد، جایی که هنریک درغوکاسیان مدیر عامل باشگاه شیمیدر و زهرا گلی سرمربی تیم دسته دوم بانوان شیمیدر با پیراهن این باشگاه عکس یادگاری گرفتند، آقای مدیرعامل از حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها گفت و خانم سرمربی قول سربلندی شیمیدر را داد و قهرمانی تیم دسته دومی شیمیدر در بیست و هشتمین روز خرداد نشان داد که هر دو به وعده خود عمل کرده‌اند.

شیمیدر که تا قبل از این بیش از یک دهه در بسکتبال مردان فعالیت می‌کرد، در سال 1400 به فکر تیم‌داری در بسکتبال بانوان نیز افتاد و و یک تیم در لیگ برتر و یک تیم در لیگ دسته دوم بانوان به میدان فرستاد و هر دو تیم این باشگاه قهرمان ایران شدند.

تیمی که در بیست و هشتمین روز خرداد ماه 1401 روی سکوی قهرمانی ایران ایستاد در واقع دومین تیم به نمایندگی از باشگاه فرهنگی ورزشی شیمیدر قم است که اختصاصی در بخش بانوان فصل 1401 – 1400 مسابقات باشگاهی بسکتبال ایران به میدان رفت و توانست دومین قهرمانی متوالی این باشگاه موفق ورزش قم را در سطح ایران رقم بزند.

تیم دسته دومی بسکتبال بانوان شیمیدر به سرمربیگری زهرا گلی امسال در مسابقات باشگاه‌های کشور حاضر شد و بعد از عملکرد قابل قبول در مراحل مقدماتی و حذفی، در فینال رقابت‌ها برای به دست آوردن مقام قهرمانی برابر تیم لئونارد شاهین‌شهر نیز صف‌آرایی کرد و در پایان سه رقابت این تیم را شکست داد و قهرمان ایران شد.

مصاف شیمیدری‌ها با رقیب شاهین‌شهری در مرحله فینال فصل 1401 – 1400 لیگ دسته دوم بسکتبال زنان ایران به میزبانی سالن آزادی تهران به انجام رسید و سرانجام این شاگردان گلی بودند که با دو برد در سه مسابقه، رتبه نخست بسکتبال ایران را به خود اختصاص داده و مجوز صعود به لیگ دسته اول را نیز همزمان کسب کردند.

اولین مسابقه شیمیدر قم و لئونارد شاهین‌شهر در فینال لیگ دسته دوم بسکتبال زنان ایران با درخشش خیره کننده دختران گلی در تیم شیمیدر و برتری قاطع 54 بر 31 به نفع نماینده قم تمام شد تا شیمیدری‌ها از همین مسابقه انگیزه بالای خود را برای به دست آوردن مقام قهرمانی به نمایش بگذارند.

با این حال مسابقه دوم فینال یک رقابت فوق‌العاده حساس، نزدیک و نفس‌گیر بود که دو تیم تا آخرین لحظه برای کسب پیروزی رقابت پایاپای و تنگاتنگی داشتند و تیم لئونارد شاهین‌شهر با اختلاف سه امتیاز و نتیجه نزدیک 61 بر 58 از سد شیمیدر عبور کرد تا کار برای تعیین قهرمان به بازی سوم کشیده شود.

مسابقه سوم بین شیمیدر قم و لئونارد شاهین‌شهر در اوج حساسیت و هیجان برگزار شد و شاگردان زهرا گلی در شیمیدر قم با ارائه عملکردی برتر نسبت به حریف سرانجام با نتیجه 56 بر 47 لئونارد شاهین‌شهر را شکست داده و با کسب دو برد از سه مسابقه فینال، عنوان قهرمانی لیگ دسته دوم بسکتبال ایران را نصیب ورزش قم و باشگاه شیمیدر کردند.

نکته جالب توجه اینکه شاگردان زهرا گلی در تیم دسته دومی بسکتبال بانوان شیمیدر با لئونارد شاهین‌شهر در مرحله مقدماتی هم‌گروه بودند و نتیجه را به حریف واگذار کرده بودند اما در موعد انتقام به خوبی از پس حریف برآمده و در بهترین موقعیت فصل با شکست لئونارد هم تلافی آن شکست‌ها را درآورده و هم قهرمان ایران شدند.

تیم بانوان شیمیدر با کسب مقام قهرمانی رقابت‌های این فصل لیگ دسته دوم بسکتبال زنان ایران هم مجوز صعود به لیگ دسته اول را کسب کرد و هم اینکه بعد از قهرمانی تیم لیگ برتری بانوان و مقام سوم تیم لیگ برتری مردان شیمیدر، سومین موفقیت این فصل را در کارنامه باشگاه شیمیدر به ثبت رساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار