رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طی دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال ۵۸ جواز تاسیس ایجادی و توسعه‌ای در بخش صنعت استان قم صادر شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 19 June 2022

به گزارش تابناک قم، اکبر ابدالی گفت: طی دوماهه یاد شده تعداد ۵۱ فقره جواز تاسیس ایجادی با ۱۰ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری و پیش بینی اشتغالزایی برای یکهزار و ۲۰۹ نفر و همچنین هفت فقره جواز تاسیس توسعه‌ای (توسعه واحد‌های موجود) با ۹۵۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲۱۶ نفر صادر شده‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:درمجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان ۲ هزار و ۷۷ مجوز با پیش بینی اشتغالزایی برای ۵۰ هزار و ۹۸۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۰۴ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال می‌باشد که این شاخص بیانگر میل و رغبت به سرمایه گذاری جدید در استان است.

ابدالی گفت: همچنین در این مدت تعداد ۱۴ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با پنج هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۴۲۱ نفر و تعداد هفت فقره پروانه بهره برداری توسعه‌ای با ۴۸۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۴۹ نفر صادر شده‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در مجموع تعداد ۲ هزار و ۳۳۷ فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی۶۲ هزار و ۱۳۲ نفر و سرمایه گذاری ۹۷ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال در استان موجود است که ظرفیت بالای بخش صنعت استان برای جذب سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد.

ابدالی با اشاره به این که روند جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به انجام فعالیت‌های صنعتی در قم مطابق اسناد بالادستی تدوین شده در این حوزه همچون سند آمایش سرزمین است،گفت: برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم به موضوع ظرفیت‌های محیط زیستی توجه ویژه‌ای داریم و در همین راستا در مساله جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت تولیدی در این استان، همان طور که بار‌ها تاکید کردیم از حضور طرح‌های صنعتی پاک، پیشرفته و کم‌آب‌بر استقبال می‌کنیم.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار