مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ زندانی به همت ستاد دیه استان قم آزاد شده‌اند که ۴۰ نفر آقا و سه نفر خانم بوده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 19 June 2022

به گزارش تابناک قم، رضا مرادی پور گفت: از این تعداد، سه نفر دیه غیرعمد، ۳۵ نفر بدهکاران مالی، یک نفر مهریه و چهار نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه زندانی بوده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: کل بدهی این ۴۳ نفر، ۳۲ میلیارد ریال بود که با برگزاری جلسات صلح و سازش، مبلغ هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن از شکات تخفیف گرفته شد.

مرادی پور می گوید: چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط خانواده زندانیان، سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه، ۱۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض و الباقی نیز از طریق اعسار تامین شده‌است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: سال گذشته ۱۲۴ نفر از محکومان مالی در استان قم با کمک خیران و پیگیری این ستاد آزاد شدند که از این تعداد، ۱۱۹ نفر مرد و پنج نفر زن بودند.

مرادی پور گفت: ۹۶ نفر بدهکاران مالی، ۱۷ نفر نفقه، ۳ نفر مهریه و ۸ نفر دیه غیرعمد به دلیل تصادف یا حوادث کارگاهی محکوم شده و در زندان بودند.

او گفت: مجموع کل بدهی این افراد ۱۸۰ میلیارد ریال بود که ۳۷ میلیارد ریال از این مبلغ از شکات تخفیف گرفته شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت ۱۶ میلیارد ریال توسط خانواده‌ها، ۴۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه، ۲۴ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه و بقیه نیز از طریق پیگیری اعسار و صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین شده‌است.

مرادی پور گفت: بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه، افرادی که سوابق کیفری نداشته و بدهی کمتری داشته باشند، در اولویت آزادی هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.

ستاد دیه استان قم با شماره حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۲۶۶۶ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم قم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار