رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دستگاه قضا ملجأ و پناهگاه مردم است و مردم هر جا احساس می‌کنند حقی ضایع شده و نیاز به تظلم دارند اولین جایگاهی که به ذهن‌شان می‌رسد، به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ 19 June 2022

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دستگاه قضا و شخص ریاست محترم قوه قضاییه از یک جایگاه رفیعی در نظام اسلامی ما برخوردار است و این سخن را هم رهبر عزیز و فرزانه انقلاب بارها فرمودند و هم یک امر ارتکازی در بین هم خواص جامعه و هم عموم مردم ماست.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا ملجأ و پناهگاه مردم است، تاکید کرد: مردم هر جا احساس می‌کنند حقی ضایع شده و نیاز به تظلم دارند اولین جایگاهی که به ذهن شان می‌رسد، چه به صورت حضوری و به صورت نامه و هر طریق دیگری که در اختیارشان هست به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند و نقش دستگاه قضا برای فصل خصومات، برای رسیدگی به مسائل هم کلان جامعه از نظر سیستم و دارای دستگاه قضا و هم رسیدگی به مسائل مردم در استان‌ها و شهرستان‌ها واقعا یک نقش بی‌بدیل است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: به باور بنده اگر دستگاه قضای ما همان دستگاه تراز یک نظام اسلامی باشد مردم احساس می کنند که آسایش و آرامش دارند و در سایه عدالت دستگاه قضا زندگی همراه با یک نوع خوشبختی و آرامش خواهند داشت.

وی ادامه داد: دستگاه قضا شاید بتواند، بلکه بیش از شاید، اگر نقصی در دستگاه اجرا یا دستگاه قوه‌ مقننه وجود دارد، به خاطر آن رسیدگی عادلانه، آن نقص را هم برطرف کند و مردم با خیال راحت نسبت به نظام اسلامی، نسبت به دستاوردهای نظام اسلامی، و نسبت به آینده امیدوار باشند که امید از واژه‌هایی است که در کمتر صحبتی از فرمایشات مقام معظم رهبری ما این جمله و این تعبیر را نبینیم. امید به آینده در حقیقت محرک هست برای ایستادن، مقاومت کردن، هم در مقابل دشمنان بیرونی و هم در مقابل نفوذی‌ها و دشمنان داخلی.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: انتظارات زیادی از دستگاه قضا وجود دارد لذا هر قاضی و رییس دادگستری که در هر جا منصوب می‌کنید انتظار این جمع بزرگوار که سابقه جامعه مدرسین را حضرتعالی به خوبی می‌دانید، این است که با یک نظارت عالیه از ناحیه حضرتعالی شکل گیرد که مردم احساس کنند که همان جا که مراجعه می‌کنند و لو در یک شهر کوچک یا در یک مرکز استان یا در خود مرکز آنجا کارشان گره نمی خورد، بلکه گره‌گشای کار مردم هستند ولی بر اساس اصول و ضوابطی که دستگاه قوه قضاییه دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار