رئیس هیئت شمشیربازی قم با اشاره به ظرفیت بالای استان در این رشته ورزشی، گفت: استعدادیابی را در دانشگاه‌ها و مدارس قم پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ 18 June 2022

به گزارش تابناک قم، علی قنبری رئیس هیئت شمشیربازی استان قم بیان کرد: هیئت شمشیربازی مجموعه تازه تاسیس و نوپایی است که حدود ۲ سال از عمر آن در قم می‌گذرد متاسفانه سال اول تاسیس هیئت، فعالیت‌های ما همزمان شد با ایام کرونا و نتوانستیم برنامه‌های مدنظر خود را اجرا کنیم، اما در سال جاری برنامه‌های متفاوت با محوریت آموزشی و استعدادیابی را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در برنامه‌ای که ابتدای انتصابم به عنوان رئیس هیئت شمشیربازی تحویل فدارسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان استان دادم ۴ هدف اصلی را برای دوره ۴ ساله برگزیدم، هدف اول من مباحث مربوط به فراهم کردن زیر ساخت‌ها می‌باشد که در حال پیگیری است و اقدامات مثبتی هم در این زمینه انجام شده است، مبحث دوم ما مرتبط به آموزش است که در حال حاضر تیم‌هایی در بخش آقایان و بانوان در سالن ورزشی خانه شمشیربازی مشغول فعالیت هستند.

قنبری افزود: هدف سوم ما در هیئت شمشیربازی بحث استعدادیابی است که من تاکید بسیاری در این موضوع دارم. با دانشگاه‌های مختلف استان مانند دانشگاه قم، علوم پزشکی، طلوع مهر و چند دانشگاه دیگر بحث آموزشی و استعدادیابی را دنبال کرده‌ایم. در سال تحصیلی جدید در مدارس نیز برنامه‌هایی داریم و در حال حاضر مشغول رایزنی و مکاتبه با آموزش و پرورش استان قم هستیم.

وی افزود: در آموزش و پروش ابتدا برای معلمین ورزش مدارس کلاس‌های آموزشی برگزار خواهیم کرد که آشنایی لازم در خصوص این رشته ورزشی را داشته باشند تا از طریق این عزیزان بتوانیم استعدادهای توانمند قمی را کشف کنیم.

قنبری در خصوص برنامه‌های سال دوم هیئت شمشیربازی تصریح کرد: در سال دوم علاوه بر آموزش به ورزشکاران بحث کلاس‌های مربی‌گری و داوری در ۳ اسلحه اپه، سابر و فلوره را برای علاقه‌مندان به این ورزش برگزار خواهیم کرد.

رئیس هیئت شمشیربازی استان قم عنوان کرد: در سال گذشته با توجه به اینکه اولین سال فعالیت هیئت ورزشی شمشیربازی در قم به شمار می‌رفت یک دوره مسابقات در بخش آقایان و یک دوره در بخش بانوان در اسلحه فلوره را در تقویم ورزشی داشتیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک تیم در بخش نوجوانان و جوانان را راهی مسابقات کشوری کردیم با توجه به اینکه ورزشکاران تجربه مسابقات کشوری را نداشتند اما توقعات ما را برآورده کردند و از نظر بسیاری از کارشناسان نتیجه قابل قبولی را گرفتند و توانستند چند برد در مرحله مقدماتی کسب کنند که این نشان داد تیم شمشیربازی قم زنگ تفریحی برای دیگر استان‌ها محسوب نمی‌شود.

قنبری با تاکید به اینکه رشته شمشیربازی وسیله محور است، اظهار کرد: ما برای آموزش و معرفی این رشته در قم به وسیله‌های مختلفی نیاز داریم، یک پیست شمشیربازی و یک دستگاه امتیاز‌‌دهی الکترونیکی مهم‌ترین نیاز ما در هیئت شمشیربازی است که فدارسیون شمشیربازی و اداره‌کل این قول را به ما داده‌اند که بتوانیم این دو وسیله را تهیه کنیم.

رئیس هیئت شمشیربازی قم  در پایان عنوان کرد: موارد دیگری هم مورد نیاز است که برای تهیه آنها نیاز به بودجه اساسی داریم، اگر این موارد تهیه شود این را با قاطعیت می‌توانم به گویم که استان قم ظرفیت قهرمانی و پیشرفت در ورزش شمشیر بازی را دارد چون استعدادهای خوبی در استان در حال پرورش هستند که اگر شرایط برای آنها فراهم شود ابتدا برای قم و سپس برای کشور افتخارات خوبی را کسب خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار