مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت:‌ با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته برای سرعت بخشیدن به فرآیند خرید تضمینی محصولات کشاورزی در قم، صد درصد مطالبات کشاورزان کلزاکار استان در حال حاضر پرداخت شده‌است.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 18 June 2022

به گزارش تابناک قم، سعید محمدی بیان داشت: همچنین ۶۵ درصد مطالبات گندمکاران استان نیز که محصول خود را در قالب خرید تضمینی به اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم تحویل داده‌اند پراخت شده‌است.

وی با تاکید بر این که در قم مرکز سیلوی ملکی برای تحویل محموله‌های گندم کشاورزان استان آماده است، افزود: تلاش برای پرداخت کامل مطالبات گندمکاران استان به صورت مستمر ادامه دارد تا هرچه سریع‌تر مبلغ فروش محصول در حساب کشاورزان باشد.

وی اضافه کرد: سطح زیرکشت کلزا امسال در استان،‌ بیش از یک‌هزار هکتار بود که در جریان خرید تضمینی این محصول توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم، یک‌هزار و ۲۰۰ تُن محصول از کشاورزان تحویل گرفته‌شد.

محمدی گفت: همچنین سطح زیر کشت گندم استان نیز بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی قم، ۶ هزار و ۲۱۴ هکتار است و برآورد می‌شود ۱۷ هزار تُن گندم در قالب خرید تضمینی، تحویل مراکز خرید این محصول در استان شود که تاکنون عملیات خرید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تُن آن انجام شده‌است.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا از کشاورزان ۱۵‌ هزار تومان بود و قیمت هرکیلوگرم گندم با مشوق درنظرگرفته‌شده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده‌است که با ایجاد بسترهای لازم همچون ایجاد باجه بانکی هیچ‌گونه مشکلی در پرداخت این مبلغ به گندمکاران وجود ندارد و فرآیند خرید تضمینی برای این محصول تا پایان شهریورماه ادامه خواهد یافت.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار