آیت‌ الله مکارم شیرازی خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: شما با داشتن سوابق و تجربه‌های زیاد در دستگاه قضا باید با شجاعت به جنگ مشکلات بروید.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 18 June 2022

به گزارش تابناک قم، این مرجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای  گفت: گاهی به دلیل همین قانون‌های دست و پاگیر، رسیدگی به یک پرونده چند ماه عقب می‌افتد باید کاری کرد که این بهانه‌ها برچیده شود و سرعت عمل پیدا بیشتر شود، این اتفاق سبب خواهد شد که افراد بیشتری به حق شان برسند.

او بر لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها با قوه قضاییه در راستای کاهش پرونده‌ها و جرایم تاکید و با اشاره به نقش مهم مسائل اقتصادی و گرانی‌ها در پیدایش برخی ناهنجاری‌ها تگفت: برخی از این مسائل به طور مستقیم اثر منفی‌اش متوجه دستگاه قضایی می‌شود و برای کاهش آن چاره‌ای جز همکاری با قوه قضاییه نیست.

این مرجع تقلید نفوذ افراد نااهل در بین دستگاه‌ها را از دیگر مشکل‌های موجود دانست و گفت: این موضوع از جمله مسائل پیچیده‌ای است که افراد نفوذی در دستگاه‌ها دارند آن را انجام می‌دهند مسائل پیچیده اقتصادی از جمله سرقت‌های اقتصادی، رانت خواری، رشوه خواری که باید برای این‌ها تدبیر و فکر کرد.

او گفت:: در زمان قبل از مسئولیت شما در جرائد منتشر شد که فلان تشکیلات چند هزار خودرو به صورت غیرقانونی وارد کرده است، قطعا یک نفر به تنهایی نمی‌تواند این کار را بکند و قطعا با نفوذ در دستگاه‌های دیگری دست به این کار زده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی  اطاله دادرسی را از مشکلات همیشگی ذکر کرد و گفت: برای کاهش هرچه بیشتر دوران دادرسی باید قوانین دست و پاگیر حذف شود، ممکن است بعد از اینکه حکم هم صادر شد باز هم در پیچ و خم قانون بیفتد و اعتراض کنند که قانون یا حکم ایراد داشته است.

او  قاطعیت دستگاه قضایی را در کاهش مشکلات بسیار موثر خواند و گفت: اگر قوه قضاییه اقتدار داشته باشد بسیاری از مسائل برطرف خواهد شد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفت: متاسفانه در میان قضات نیز افراد خاطی است، این‌ها را باید اصلاح کرد تا مشکل قاضی نداشته باشیم.

او گفت: حوزه علمیه در کنار دستگاه قضایی قرار دارد، اینکه بتواند از این ظرفیت و به ویژه بهره‌گیری از فضلا و نخبگان آن استفاده کند بسیار مهم است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ادامه خطاب رئیس قوه قضاییه گفت: شما با داشتن سوابق و تجربه‌های زیاد در دستگاه قضایی باید با شجاعت به جنگ مشکلات  بروید و از مخالفت این و آن هراسی نداشته باشید.

او در پایان ضمن دعا برای حل مشکلات کشور و آرزوی توفیق دست اندرکاران و مسئولان قوه قضاییه آمادگی خود را برای هرگونه کمک در این مسیر اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار