مراسم یادبود و بزرگداشت آیت‌الله فاضل لنکرانی از مراجع فقید تقلید، روز جمعه با حضور جمعی از اساتید، فضلای حوزه و عموم ارادتمندان اهل بیت(ع) و شاگردان آن عالم وارسته در دفتر معظم له در قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 18 June 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام علی نظری منفرد از اساتید حوزه علمیه در این مراسم در سخنانی با اشاره به اینکه دهه اول و دوم ماه ذی القعده متعلق به وجود نازنین امام رضا(ع) است، به تبیین احادیثی از آن امام همام پرداخت و گفت: بهترین کلام و معارف نزد حضرات معصومین(ع) است و طبق روایت حضرت رضا(ع) اگر معارف آن حضرات برای مردم به خوبی تبیین شود حتما مردم تبعیت خواهند کرد.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز ارتحال مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، آن عالم وارسته را فقیه. اصولی، متکلم، مفسر قرآن و حساس به مسائل اجتماعی و شعائر اسلامی دانست و تاکید کرد: فقدان چنین علمایی واقعا سخت و جانگداز و بدون جایگزین می باشد و امیدواریم خدای متعال روح ملکوتی این عالم بزرگ را با ارواح اولیائش محشور کند.

گفتنی است بنا به وصیت  آیت الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی ، صبح روزهای جمعه در طول سال مراسم روضه برقرار می باشد.

مرحوم آیت ‌الله محمد فاضل لنکرانی از مراجع فقید شیعه پس از مدتی عارضه‌ قلبی در روز ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهرش روز ۲۸ خرداد -مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)- طی تشییع جنازه باشکوهی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

مراسم یادبود آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد

مراسم یادبود آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار