رئیس قوه قضاییه گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان بسیار از پرونده‌های قضایی را حل کرد.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 16 June 2022

رئیس قوه قضاییه در دیدار با قشر‌های مختلف مردم قم گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان بسیار از پرونده‌های قضایی را حل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه صبح امروز در دیدار با قشر‌های مختلف مردم قم به مسئولان و نخبگان استان توصیه کرد برای رفع و غلبه بر مشکلات و معضلات موجود در استان نسبت به احصاء مسائل و مشکلات، اولویت‌بندی آنها، تقسیم کار و تعیین برنامه زمانبندی برای رفع مشکلات و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی اقدام کنند.

او می گوید: در برخی پرونده‌های خانوادگی، رای دادگاه موجب استحکام بنیان خانواده نمی‌شود که در این زمینه  با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان دعوا‌های خانوادگی و نزاع‌های فردی و گروهی را با کمترین زمان و هزینه حل کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت تربیت نیروی انسانی گفت: برای اینکه حکمرانی اسلامی داشته باشیم باید زیر ساخت آن فراهم باشد و مهم‌ترین آن تربیت نیروی انسانی است.

رئیس قوه قضاییه گفت: برای حل مشکلات و مسائل دست استمداد به سوی حوزه‌ها و دانشگاه‌ها دراز می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای درخصوص آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه برای حل مشکلات فرهنگی همه مردم و مسئولان باید هماهنگ و هم افزا گام بردارند، گفت: در کنار حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید قرارگاه‌های فرهنگی تقویت شوند.

در ابتدای این دیدار نمایندگان گروه‌های مختلف مردمی به بیان مطالبات خود در حوزه‌های قضایی پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار