رئیس قوه قضائیه گفت: وقتی قرار است کار به دست مردم سپرده شود نباید عرصه‌های اثرگذاری آن‌ها قفل و محدود شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ 16 June 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در دیدار با شماری از تولیدکنندگان کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان استان قم، با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم کشور تولید است، اظهار کرد: رونق و جهش تولید در کشور از جمله اولویت‌های کشور است و مشکلات این بخش نیز تنها با همراهی تمام دستگاه‌های متولی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت، قوه قضائیه و بخش خصوصی باید در کنار یکدیگر نسبت به تدابیر امور تولیدی همکاری کنند، عنوان کرد: تلاش ما باید در این راستا باشد که شعور از شعار سبقت بگیرد چراکه تنها با رجزخوانی نمی‌توانیم کاری را پیش ببریم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه باید در میدان‌های عملیاتی گام برداریم، مطرح کرد: قوی‌تر کردن اراده فردی، تدبیر امور، احصای مشکلات گذشته و پیش بینی معضلات و چالش‌های حال و آینده ازجمله ابزاری هستند که ما را به تحقق اهدافمان نزدیک می‌کنند.

وی با بیان اینکه نقش دولت سیاست‌گذاری و نقش بخش خصوصی پیش برد کارها است، خاطرنشان کرد: متاسفانه گروهی تنها شعار بخش خصوصی را می‌دهند ولی در عرصه عمل، اهتمام چندانی به آن ندارند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه حسن اجرای قانون در حمایت از بخش خصوصی ازجمله وظایف سازمان بازرسی کشور است، تصریح کرد: قوه قضائیه برای تسهیل روند اداری در راستای بهبود فضای تولید و اموری ازجمله فرآیند واردات و صادرات کالا، نقدینگی، بانک مرکزی و گمرک به طور جدی ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تحریم و ضعف در مدیریت ازجمله دلایل اصلی مشکلات کنونی حاکم بر کشور است، یادآور شد: آمادگی ذهنی لازم در راستای ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف در مسئولان عالی نظام وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه بازدیدهای میدانی استاندار قم از واحدهای تولیدی و صنعتی یک اقدام شایسته و قابل تقدیر است، بیان کرد: حل مشکلات و مسائل جزئی تولیدکنندگان نیز در کنار پیگیری مسائل کلان تولید باید مورد توجه و اهتمام مسئولان قضایی در سطح ملی و استانی قرار بگیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار