مدیرکل بازرسی قم گفت: در دوره جدید مدیریت قضایی در این استان از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های تابعه جلوگیری بعمل آمده‌است.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ 16 June 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمود طالبی روز پنجشنبه در دیدار رییس قوه قضاییه با کارکنان و قضات دادگستری قم افزود:‌ فعالیت کارکنان قضایی قم به دلیل جایگاه ویژه این شهر و حضور پرتعداد مسئولان کشوری و میهمانان خارجی و موقعیت مواصلاتی و اموری  ازاین دست دارای سختی و دشواری دوچندان است.

وی اظهار داشت:‌ قرارگیری قم در مسیر محور مواصلاتی ۱۷ استان و حضور میلیونی مسافران در مناسبت‌های ملی و مذهبی سبب شده تا تعداد سوانح راهنمایی و رانندگی و اموری از این بیشتر شود که کاهش آن نیازمند همراهی مسئولان ملی است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در ادارات کل ثبت اسناد و املاک، بازرسی و تعزیزات استان شاهد کمبود شدید نیروی انسانی هستیم و این مساله سبب کاهش کارآیی دستگاه قضایی شده‌است.

طالبی ادامه داد: بدلیل کمبود نیرو در اداره کل تعزیرات حکومتی علاوه بر حجم بالای پرونده‌های ورودی، روند ترخیص و ورود کالاهای مکشوفه به بازار نیز با تاخیر و دشواری صورت می‌گیرد.

فعالیت ۶۲ مرکز حل اختلاف درقم 

نماینده شوراهای حل اختلاف استان قم نیز در این دیدار تصریح کرد: ۶۲ مرکز  حل اختلاف در شهر قم وجود دارد که هیچکدام از آنها در مالکیت شورای حل اختلاف نیست و این شورا عملا جلسات خود را در ساختمان‌های متروکه و غیرثابت انجام می دهد که سبب سردرگمی مردم شده است.

حجت الاسلام جعفر برنسی ادامه داد: وضعیت معیشتی حاکم بر جامعه سبب شده تا حقوق حداقلی کارکنان شوراهای حل اختلاف پاسخگوی نیازهای خانواده این افراد نباشد.

وی عنوان کرد: کارکنان شوراهای حل اختلاف قم انتظار دارند تا مانند سایر کارکنان نهاد قضایی از مزایای قانونی و رفاهی برخوردار شوند.

حجت الاسلام علی کیانی نماینده قضات قم نیز در ادامه این جلسه، گفت: یکی از عوامل مهم در دعاوی حقوقی بخصوص در بخش ثبت اسناد، دخالت مشاوران املاک در این حوزه است که کاملا مخالف قوانین ثبتی و حقوقی است.

وی ابراز داشت: حجم بالایی از تشکیل پرونده ها و طرح دعاوی در قوه قضاییه بدلیل عدم توجه به تشریفات قانونی است.

دیدار با اقشار مختلف مردمی و روحانیان،  حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضایی از دیگر برنامه‌های سفر رییس قوه قضاییه به استان قم است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار