مراسم افتتاحیه دوره تربیت «معلم راوی» در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه(س) قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 13 June 2022

به گزارش تابناک قم، مراسم افتتاحیه نخستین دوره تربیت «معلم راوی» با مشارکت موسسه فرهنگی هنری حماسه ۱۷ و آموزش و پرورش ناحیه یک قم، روز گذشته در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عبدالله صادق‌خانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک استان قم گفت: معلم‌ها عهده‌دار تعلیم و تربیت و افسران جنگ نرم هستند و با دانش‌آموزانی که مورد هجوم فرهنگی قرار گرفته اند، سر و کار دارند.

وی افزود: وظیفه ما به فرموده مقام معظم رهبری تبیین حقایق است و باید جهت مقابله با دشمن با جدیت در این عرصه ورود پیدا کنیم. اگر وارد مقوله تبیین به ویژه برای دانش آموز نشویم، دشمن همان‌گونه که می‌خواهد مسائل را بیان می‌کند.

صادق‌خانی اضافه کرد: طبق سند تحول اصلاح نگرش دانش آموزان نسبت به دین و نظام و انقلاب از وظایف ذاتی آموزش و پرورش است و معلمان مهمترین وظیفه را در این موضوع دارند که امیدواریم در این دوره سه روزه بتوانند از اساتید برجسته‌ای که دعوت شده‌اند، استفاده کرده و آموخته‌های خود را برای رشد و تربیت نسل جدید در مدارس به کار بگیرند.

در ادامه این مراسم علی اکبر خوش‌گفتار مقدم دبیر ستاد کنگره شهدای استان قم گفت: لطف خداوند و عنایت شهداست که معلمان در این مسیر آموزش معلم راوی قرار گرفته‌اند تا فرهنگ ایثار و مفاهیم دفاع مقدس با بهترین شکل به دانش‌آموزان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی افزود: خاطرات دفاع مقدس، گنج جنگ است و ما باید با تمام توان آن را حفظ کنیم و به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

خوش‌گفتار با بیان این‌که در طول تاریخ ایران حماسه‌ای بزرگ‌تر از دفاع مقدس نیست و این مدیون جان‌فشانی مردم است، با جهاد تبیین و گفتن حقایق مانع حساب‌سازی و غیرواقعی نشان دادن دشمن از وقایع می‌شویم. جهاد تببین صرفا گفتن نیست، گفتن از شهدا مستلزم از خود گذشتگی و صداقت در رفتار معلم است، باید رفتار با گفتار یکی باشد و با سیره شهدا تطبیق داشته باشد والا نباید وارد مقوله روایت‌گری شویم.

حسین کاجی مدیر عامل موسسه حماسه ۱۷ نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از اخلاص، معرفت و درس‌آموزی شهدا پرداخت و گفت: در کشورهای همسایه از پتانسیل و معارف انقلاب و دفاع مقدس ما استفاده می‌کنند و نسل آینده را با این روحیه انقلابی و ایثارگری و جهادی پرورش می‌دهند.

وی افزود: دوره تربیت معلم راوی با حضور بهترین اساتید در این حوزه گام بلندی در راستای ترویج فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس بین دانش‌آموزان و نسل‌های آینده برمی‌دارد.

در پایان مراسم از شهناز انصاری، پیشکسوت فرهنگی و همسر شهید محمدحسن ابراهیمی و راوی کتاب «جمعه دوم آوریل» تجلیل شد.

لازم به ذکر است دوره تربیت «معلم راوی» در دو بخش تئوری و عملی با هدف تربیت روایت‌گرانی از قشر فرهنگی پیش‌بینی شده تا ارزش‌های انقلاب و مفاهیم و ادبیات دفاع مقدس را برای دانش‌آموزان روایت و تبیین کنند. این دوره به همت موسسه حماسه ۱۷ ، آموزش و پرورش ناحیه یک، ستاد کنگره شهدا و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار