مسوولان استانی پای کار ساختمان های نا ایمن؛
پس از حادثه متروپل تب رسیدگی به وضعیت ساختمان های نا ایمن شدت گرفت و پس از اظهار نظر اعضا شورای شهر، نظام مهندسی و سایر مسوولان، استاندار قم نیز به این مسئله ورود کرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 12 June 2022

به گزارش تابناک قم، با ریزش ساختمان متروپل درآبادان مجددا موضوع رسیدگی به ساختمان های ناایمن تبدیل به تیتر رسانه ها و موضوع کار مسوولان استان شد تا جایی که معصومه آمره، عضو شورای شهر قم در توییتی از شهرداری قم خواست اسامی ساختمان های غیر ایمن اعلام و طبق قانون به آن ها رسیدگی شود.پس از اعضای شورا نوبت استاندار شد/ چاره اندیشی برای ساختمان های نا ایمن در دستور کار است؟

سید محمد تقی شاهچراغی، استاندار قم نیز پس از حضور در تیمچه فرش بازار قم از وضعیت ناایمن کابل های برق و اتاق برق مجتمع تجاری حجت (ع) بازدید کرد.

گفته می شود شاهچراغی طی تماسی با مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم خواستار رسیدگی و ایمن سازی سیستم برق رسانی مجتمع های تجاری قم شده است.

لازم به ذکر است اتاق برق این مجتمع تجاری قبلا دچار حریق شده (این محل در مجاورت بازار قم می باشد) و با اعتراض کسبه، هیئت امنا چندی پیش اقدام به ایمن سازی آن نموده و طی اطلاعیه ای آن را به سمع و نظر کسبه اعلام کردند.

پس از اعضای شورا نوبت استاندار شد/ چاره اندیشی برای ساختمان های نا ایمن در دستور کار است؟

اما همچنان این اتاق برق کوچک و خطرناک تهدید جدی برای این مجتمع تجاری و بازار قم محسوب می شود. اتاق برقی که عاری از سیستم خنک کننده و ایمنی می باشد و دسترسی خودروهای امدادی به آن بسیار دشوار و زمان بر است.

پاساژ حجت که عمری حدودا50 ساله دارد و اکنون رو به فرسودگی است در هسته مرکزی شهر و در مجاورت بازار قدیمی قم واقع شده و دارای 440 باب مغازه و محل کسب صنوف مختلف قم از جمله فرش، لوازم خانگی، آرایش و بهداشتی و پوشاک می باشد.

پس از اعضای شورا نوبت استاندار شد/ چاره اندیشی برای ساختمان های نا ایمن در دستور کار است؟

در قم مجتمع های تجاری نا ایمن زیادی وجود دارد که برای مثال می توان به پاساژ حضرت موسی بن جعفر(ع)، مجتمع تجاری الغدیر، پاساژ قدس و مجتمع تجاری الزهرا(س) اشاره کرد که اغلب آن ها از وجود سیستم های اطفاءحریق و ایمنی بی بهره اند.

مشکل دسترسی خودروهای ایمنی و امدادرسانی به علت وجود در مناطق پرتراکم و بافت قدیمی از سایر مشکلات این مجتمع های تجاری می باشد.

پس از اعضای شورا نوبت استاندار شد/ چاره اندیشی برای ساختمان های نا ایمن در دستور کار است؟

از مسوولان استانی تقاضا می گردد به روند پیگیری و رفع مشکلات ساختمان های نا ایمن ادامه دهند تا شاهد حوادثی مانند متروپل و پلاسکو در قم نباشیم.

حمیدرضا جعفرزاده

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار