معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم در گفت و گو با تابناک قم پاسخ داد؛
هفته گذشته با تغییر قیمت مرغ مصرف مرغ گرم کاهش یافت و همراه با آن مقداری از مرغ های توزیع شده از چرخه توزیع به کشتارگاه ها برگشت خورد.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ 21 May 2022

به گزارش تابناک قم، با افزایش نرخ فروش مرغ گرم به دلیل تغییر در تخصیص یارانه ها، مصرف مرغ گرم کاهش یافت و همراه با آن مقداری از مرغ های توزیع شده از چرخه توزیع به کشتارگاه ها برگشت خورد.

همراه با این خبر شایعه ای در فضای مجازی دست به دست شد مبنی بر انجماد مرغ های برگشت خورده و نگهداری آن ها در سرد خانه که این شایعه در مصاحبه تابناک قم با حسین علی بیگی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم به صورت کامل رد شد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه گفت: برای مثال در هفته گذشته در یک روز از 46 تن مرغ ارسالی 23 تن برگشت به کشتارگاه شد که با بررسی های دامپزشکی فردای همان روز این23 تن به چرخه توزیع بازگشت و خبری از فریز کردن مرغ ها نبود چرا که طبق پروتکل ها مرغ گرم 48 الی 72  ساعت قابلیت توزیع دارد.

علی بیگی همچنین خبر از عدم کمبود مرغ در استان قم داد و گفت: توزیع مرغ گرم به صورت روزانه و بدون مشکل در حال جریان است و مازاد تولید استان به استان های دیگر صادر و یا طبق دستور در سردخانه ها دپو می شود و اگر زمانی دولت تصمیم بر توزیع آن بگیرد به چرخه توزیع اضافه خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار