نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کنگره ۴ هزار شهید روحانی چهارم خردادماه سال جاری با سخنرانی آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهوری در مصلای قدس قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ 19 May 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاج صادقی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در قم، طی سخنانی با بیان اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس علاوه بر تبلیغ در عرصه عمل نیز حضور جدی داشته است، ابراز داشت: روحانیت از نظر مقایسه ای از نظر تعداد و جمعیت بین اقشار بیشترین شهید، جانباز و آزاده را تقدیم انقلاب کرده است و آمار شهدای واقعی روحانیت بسیار بیشتر از ۴ هزار نفر است چرا که با آغاز جنگ تحمیلی برخی از طلاب از حوزه های علمیه انصراف داده و روانه جبهه شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کسب حیات و فیض از شهداست، اظهار داشت: به همین دلیل کنگره شهدای اقشار مختلف طی سالهای اخیر کلید خورده و امسال نخستین کنگره ۴ هزار شهید روحانی به میزبانی قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کنگره ۴ هزار شهید روحانی، افزود: تاکنون ۷۱۰ یادواره در سطح شهرستانها، ۵۵ کنگره استانی، چاپ ۳۴ جلد کتاب در معرفی شهدای روحانی، ۱۰ جلد کتاب گویا، چاپ ۱۱۷ جلد کتاب توسط یادواره های استانی و برپایی نمایشگاه از اقدامات انجام شده در این خصوص بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از ۴ هزار شهید روحانی، ۱۴۹ نفر را روحانیان اهل سنت شامل می شود، همچنین تعدادی از ۴ هزار شهید روحانی را شهدای عصر مشروطه و ۳ هزار و ۶۴۱ نفر را شهدای عصر انقلاب تشکیل داده اند.

وی در پایان ابراز داشت: تا زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خط فکری خود را از مقام معظم رهبری بگیرد در مسیر اهداف انقلاب موفق خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه سفر خود در قم با آیات سبحانی از مراجع تقلید و سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار می کند./

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار