نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه در کنگره شهدای روحانی یاد چهار هزار شهید روحانی را گرامی می‌داریم، گفت: بسیاری از طلاب بدون لباس حوزه و با لباس دیگر رزمندگان در جبهه حضور یافته و به شهادت رسیدند که آمار آن‌ها در این چهار هزار شهید دیده نشده است.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ 19 May 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی به همراه جمعی از اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه روحانیت رسالت خود را در همه عرصه‌ها به خوبی دنبال کرده است، اظهار کرد: رسالت جهاد و شهادت یکی از این رسالت‌هاست که روحانیت فقط مدعی نبوده بلکه راهبر و امامت عملی هم بر عهده داشته است و نتیجه‌اش هم این می‌شود که آمار شهدا، جانبازان و آزادگان از همه اقشار بیشتر است.

وی با بیان اینکه در کنگره شهدای روحانی یاد چهار هزار شهید روحانی را گرامی می‌داریم، عنوان کرد: حوزه علمیه روحانی بودن و درجه تحصیلی آن‌ها را مشخص کرده است و بنیاد شهید نیز مهر تاییدی بر شهید بودن آنان زده است، اما بسیاری از طلاب بدون لباس حوزه و با لباس دیگر رزمندگان در جبهه حضور یافته و به شهادت رسیدند که آمار آن‌ها در این چهار هزار شهید دیده نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدای روحانیت محدود به دفاع مقدس نیستند، گفت: کنگره‌های شهدای اقشار مختلف تا به امرو برگزار شده است اما متأسفانه در یادمان شهدای روحانی تاخیر داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای برگزاری کنگره شهدای روحانی، 710 یادواره شهرستانی و 55 کنگره استانی برگزار شده است، مطرح کرد: 34 جلد کتاب تهیه کردیم و هر روحانی را در سه صفحه معرفی کردیم و در این میان تفاوتی میان شهدا قائل نشدیم.

حاج صادقی با بیان اینکه یک جلد کتاب واحد با عنوان پیام شهدا با محوریت سیره و سفارش شهدا برای عموم مردم تهیه شده است، عنوان کرد: 10 جلد کتاب صوتی و 117 کتاب دیگر توسط کنگره‌ها و یادواره‌های استانی تهیه شده است و بسیاری از آثار دیگری به دست آمده که در کنار کنگره شهدا در نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: کنگره شهدای روحانی چهارم خردادماه در مصلی قدس قم با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود و هم‌زمان در حوزه‌های علمیه سراسر کشور خانواده‌های شهدای روحانی حضور خواهند داشت و با این کنگره همراهی خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار