یکی از مراجع تقلید گفت: در جامعه اسلامی اصل و ستون مردم هستند و باید در خدمت رسانی و ایجاد زمینه‌های رفاه مردم تمام ابزارها و نهادها به کار گرفته شوند.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 12 May 2022

به گزارش تابناک قم، این مرجع عالیقدر جهان تشیع بعد از ظهر دیروز در دیدار با عبدالملکی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با اشاره به وظایف مسؤولان و دست اندرکاران نظام در قبال مردم اظهار کرد: در جامعه اسلامی اصل و ستون مردم هستند و باید در خدمت رسانی و ایجاد زمینه‌های رفاه مردم تمام ابزارها و نهادها به کار گرفته شوند. 

وی در ادامه به برنامه‌های اسلام برای اداره جامعه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: اسلام به دنبال اجرای عدالت در جامعه، ریشه کن کردن جهل و نادانی و ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است و نسبت به تمام این‌ها سفارش و تاکیدهای فراوانی کرده که حل مشکلات جامعه و رشد و تعالی مردم در گرو اجرای این دستورات اسلام است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: امیر مومنان (علیه السلام) به مالک فرمودند: ای مالک! بدان و آگاه باش ستون دین و سپر در مقابل سختی‌ها و دشمنان همین مردم هستند. ملت شریف ایران در هشت سال دفاع مقدس و تمام عرصه‌هایی که نظام مقدس اسلامی نیاز داشت حضور فعال داشته و همواره پشتیبان نظام و رهبر معظم بوده و هستند از این رو باید در خدمت رسانی به مردم توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشید و خدمت به این مردم بالاترین عبادات است.
 


وی خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها را وظیفه اول دولت دانست و افزود: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند و باید مشکلات معیشتی مردم حل شود. باید تمام سعی و تلاش خود را برای راضی نگهداشتن مردم بکار بگیرید تا مردم خرسند و راضی باشند.

نوری همدانی در رابطه با سبک زندگی مسؤولان و دست اندرکارانه نظام گفت: حضرت امیر مومنان علی (علیه السلام) در زمان حکمرانی خویش مانند ضعیف ترین اقشار مردم زندگی می‌کردند، از این رو سران حکومت باید مقایس زندگی خود را آحاد فقیر و محروم جامعه قرار دهند تا با مشکلات آنها آشنا و از سختی‌ها آگاه باشند.

وی در رابطه با گرانی و مشکلات معیشتی موجود در جامعه خاطر نشان کرد: باید مسؤولان از خوی اشرافی گری به دور بوده و برای خود تمایز اشرافی نداشته باشند در این صورت با بیان صادقانه مشکلات و کاستی‌های موجود می‌توانند از سختی‌ها با موفقیت عبور کرد و باید تمام سعی و تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم و آسایش آنها به کار بگیرید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار