رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه بیماری کرونا همچنان در جامعه وجود دارد و به هیچ وجه تمام نشده است گفت: ما خطر وقوع موج هفتم کرونا را برای اواسط یا انتهای تابستان پیش‌بینی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 11 May 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی مصری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم در تالار کرامت استانداری افزود: به عنوان قرارگاه استانی باید تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم و روی بحث پروتکل‌های بهداشتی توجه کنیم.

وی موضوع فرصت طلایی واکسیناسیون کرونا را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: آمار واکسیناسیون کرونا در قم نسبت به میانگین کشوری کمتر است، برخی استان‌ها که واکسیناسیون کاملی داشتند، طی سه ماه گذشته حتی یک فوتی هم نداشتند.

 وی ادامه داد: این موضوع برای استان قم که آمار واکسیناسیون پایین‌تری دارد، زنگ خطر محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی قم در عین حال بیان داشت: در ماه اخیر فوتی‌ کرونایی در قم نداشتیم یا خیلی محدود بوده و از جمله استان‌های خوب بودیم، اما برخی مرگ و میرها رخ داده، که در صورت اهتمام به واکسیناسیون، این وضعیت پیش نمی‌آمد.

مصری اضافه کرد: واکسیناسیون مهم است، باید برنامه‌ریزی کرده و بر انجام آن در جمعیت‌های مختلف تاکید کنیم، دُز چهارم برای افراد بالای ۷۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای و دُز سوم نیز برای بقیه مردم دنبال شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزایش جوندگان در سطح شهر قم را به عنوان یک معضل‌ جدی زیست محیطی حائز اهمیت دانست و بیان کرد: با توجه به تاثیر جوندگان مانند موش در انتقال بیماری‌های مختلف، شهرداری باید پای کار آمده و در خصوص این مساله اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار