سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: روند صدور مجوزهای تاسیس واحدهای تولیدی طی سال‌جاری در قم سرعت گرفته‌ و در فروردین‌ماه ۱۵ فقره جواز تاسیس ایجادی و توسعه‌ای در بخش صنعت استان صادر شده‌است.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 11 May 2022

به گزارش تابناک قم، اکبر ابدالی بیان کرد: طی فروردین‌ماه ۱۴۰۱ تعداد ۱۴ فقره جواز تاسیس ایجادی با چهار هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش بینی اشتغالزایی برای ۳۹۱ نفر و همچنین ۱ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای (توسعه واحدهای موجود) با ۳۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر صادر شد.

وی افزود: در مجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان یکهزار و ۹۹۹ مجوز با پیش بینی اشتغالزایی برای ۴۸ هزار و ۹۴۷ نفر و سرمایه‌گذاری ۴۸۰ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال است که این شاخص میل و رغبت به سرمایه‌گذاری جدید در استان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت تعداد پنج فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی با چهار هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۱۵۵ نفر و نیز تعداد چهار فقره پروانه بهره برداری توسعه‌ای (توسعه واحد های موجود) با ۴۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۱۸ نفر صادر شد.

ابدالی تاکید کرد: در مجموع تعداد ۲ هزار و ۳۳۰ فقره پروانه بهره برداری با اشتغالزایی ۶۱ هزار و ۸۹۶ نفر و سرمایه گذاری ۹۵ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال در استان موجود است.

وی بیان داشت:  همچنین طی یک ماه گذشته تعداد ۱۹۶ فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی و  نیز توزیعی و خدماتی با اشتغالزایی برای ۴۹۰ نفر صادر شده‌است.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد ۴۰ هزار و ۴۸۷ واحد صنفی مجوز دار در استان وجود دارد که ۲۴ هزار و ۱۶۱ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۶ هزار و ۳۲۶ واحد نیز تولیدی و فنی است. 

گفتنی است با توجه به ملاک‌های ارزیابی، میزان اشتغال در بخش اصناف به صورت میانگین و به ازای هر پروانه کسب ۲.۵ نفر شغل لحاظ می‌شود، همچنین میزان سرمایه گذاری در بخش اصناف به‌صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی یک‌میلیارد ریال درنظر گرفته می‌شود.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار