معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در حال حاضر بیش از دومیلیون و پانصد هزار قطعه نیمچه تخم‌گذار و شش میلیون و هفتصد هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در واحد‌های مرغداری استان موجود است و روزانه در قم تا میزان ۲۸۰ تُن تخم مرغ نیز تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 11 May 2022

به گزارش تابناک قم، منصور دیان اردستانی گفت: با توجه به افزایش سن گله‌های مرغ تخم‌گذار استان که موجب کاهش عملکرد و بهره‌وری در زمینه تولید تخم مرغ می‌شد، با برنامه‌ریزی مناسب اقدام‌های لازم برای جوان سازی گله‌ها صورت گرفت که از جمله نتایج آن حفظ و ارتقا جایگاه قم در زمینه تولید تخم‌مرغ است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به ظرفیت بالای استان قم در بخش پرورش طیور،گفت: قم از جمله قطب‌های مهم تولید تخم مرغ کشور به شمار می‌آید و تخم‌مرغ‌های تولید شده در واحد‌های مرغداری آن علاوه بر پاسخ به نیاز داخلی استان در سایر مناطق کشور نیز عرضه می‌شود.

اردستانی با بیان این‌که استفاده از جدیدترین فناوری‌ها برای پرورش طیور در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قم است،گفت: وضعیت مرغدارای‌های استان با هدف افزایش بهره‌وری به صورت مستمر رصد و اقدام‌های لازم برای بالابردن سطح کیفیت پرورش طیور در آن‌ها انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم در ادامه به وضعیت مرغ گوشتی استان نیز اشاره کرد و گفت: درسال ۱۴۰۰، با وجود مشکل‌های موجود مرتبط در زمینه تولید، با مدیریت صورت گرفته و اقدام‌های انجام شده همراه با همکاری فعال تشکل‌های طیور و واحد‌های مرغداری گوشتی، ۱۴ میلیون و ۱۱۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در واحد‌های مرغداری استان صورت گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در راستای تامین امنیت غذایی پایدار در قم، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت مرغ و تخم‌مرغ در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌کنیم.

قم از جمله استان‌های برتر کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار