اختتامیه جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در سومین روز از هفته سلامت با تقدیر از 30 دانش آموز فعال در عرصه سلامت برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 10 May 2022

به گزارش تابناک قم، اختتامیه جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزان در سومین روز از هفته سلامت با حضور مسئولان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم و اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد.

محسن رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی با اشاره به اهمیت پرداختن به مولفه‌های سلامت در پیشرفت جوامع گفت: دانش آموزان در قالب برنامه سفیران سلامت با تقویت و ارتقای اطلاعات خود و نیز کسب مهارت‌های لازم برای صبحت کردن، دوستی یابی، زندگی اجتماعی، پذیرش احکام و قوانین حاکم بر جامعه و انتقال این آموزه‌ها به خانواده‌ها و دیگر افراد جامعه می‌توانند بازوان توانمند جامعه برای پیشرفت و توسعه باشند.

محمد جواد باقریان معاون فنی مرکز بهداشت استان قم نیز با برشمردن موضوع سلامت به‌عنوان اولین و اساسی‌ترین رکن تعالی و پیشرفت جامعه گفت: کسی می تواند زندگی خوب و موفقی داشته باشد که از اول زندگی خود برنامه مدون برای زندگی، رشد، ارتقاء و بالندگی خود داشته باشد که اولین گام هم برای این برنامه‌ریزی، سلامت است.

وی افزود: انتظار از سفیران سلامت دانش آموز این است که سلامتی خود، خانواده و اطرافیان را ارتقا دهد و لازمه این ارتقا کسب اطلاعات و مهارت‌های لازم برای رشد و سلامتی خود در ابعاد جسمی، روانی، عاطفی ، اجتماعی و معنوی است.

در پایان مراسم از 30 نفر از سفیران و مربیان بهداشت فعال تجلیل شد.

خاطرنشان می‌شود، در حال حاضر 36 هزار سفیر سلامت دانش آموز و 130 مربی بهداشت، در استان قم فعال هستند که 26 هزار نفر از این سفیران در مقطع ابتدایی و 10 هزار نفر در مقطع متوسطه در حال تحصیل هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار