در نشست خبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: با جذب هفت هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور به قم پیگیر تکمیل پروژه های نیمه تمام و اجرای مصوبات سفر در قم هستیم که بخش عمده آن ها تا پایان تیرماه1401 عملی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ 14 April 2022

به گزارش تابناک قم، ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم در نشست خبری تشریح اعتبارات تخصیص داده شده به قم در سفر رئیس جمهور گفت: مجموع اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به قم ۱۹ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال بوده و از این رقم تاکنون هفت هزار میلیارد ریال جذب شده است.

معتمدی ادامه داد: اگر از تمام ظرفیت‌ها در استان استفاده کنیم، بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان آورده طرح‌های مربوط به بخش‌های مجوزی، اعتباری و دستور برررسی خواهد شد.

وی با بیان این‌که اتمام این طرح‌ها بستگی به مدیریت استان دارد تا با کار کارشناسی و جهادی از ظرفیت استفاده کند، تصریح کرد: در سه ماه گذشته دستگاه‌هایی که در مجموعه استان جهادی کار کردند، بالغ بر ۹۰ درصد منابع را جذب کردند و در عین حال دستگاه هایی نیز کمتر از ۱۰ درصد منابع را جذب کرده‌اند.

از تکمیل ورزشگاه 4500نفری تا آخرین وضعیت مترو قم پس از سفر رئیس جمهور

از طلب ضمانت میلیاردی تا عدم توانایی پرداخت شهرداری قم در پروژه مترو

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم در تشریح آخرین وضعیت مترو قم گفت:مترو قم به مرحله تست گرم رسیده و نیازمند دو رام قطار برای تست می باشد. این دو رام قطار باید با ضمانت از تهران تامین شود و پس از تست به تهران برگردد.این تضمین  مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان وجه نقد تعیین شده است و یا به ازای آن باید زمین ضمانت گذاشته شود که پرداخت این ضمانت از عهده شهرداری قم خارج است و در آخرین بررسی قرار شده تا با تعهد استاندار محترم این مشکل حل بشود.

نظرویژه رئیس جمهور، علما و مراجع تقلید و مسوولان استانی بر افتتاح فرودگاه

معتمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسات با سرمایه گذار پروژه فرودگاه قم گفت: فرودگاه قم بی شک راه اندازی خواهد شد.رئیس جمهور، مراجع و مدیران استانی همگی‌ تاکید بر افتتاح دارند و ما در استان هیچ گونه مشکلی در حوزه فرودگاه نداریم. وظیفه ما تامین زیرساخت ها و جاده ورودی می باشد که انجام خواهیم‌داد. همچنین سرمایه گذار فرودگاه نماینده تمام اختیاری معرفی کرده است که فرودگاه را تکمیل خواهد کرد. ما ارتباط سرمایه گذار با مدیران اجرایی را حذف کردیم‌ و پیگیری امور را انجام خواهیم داد تا کار سرعت بگیرد.

از تکمیل ورزشگاه 4500نفری تا آخرین وضعیت مترو قم پس از سفر رئیس جمهور

تکمیل ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان تا ۳۱ تیرماه امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم در ادامه با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه کاره گفت: ورزشگاه4500 نفری پردیسان تکمیل اعتبار شده و طبق تعهد پیمانکار 31 تیرماه1401 افتتاح خواهد شد.

توسعه تصفیه خانه فاضلاب از ضروری‌ترین طرح‌ها

معتمدی با بیان این‌که در حوزه آب و فاضلاب به شدت مشکل داریم، گفت: در حالی‌که به‌طور متوسط شبکه فاضلاب در کلانشهرهای کشور ۶۰ درصد است، در استان قم ۴۱ درصد می‌باشد لذا برای شبکه فاضلاب باید تمام قد وقت بگذاریم و پیگیری کنیم تا به هر نحوی تکمیل شود.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب از ضروری‌ترین طرح‌هایی است که باید توسعه یابد، زیرا در بدترین شرایط آبی قرار داریم و متاسفانه دست‌اندازی به آب شرب نیز در استان قم زیاد است.

معتمدی با اشاره به این‌که کیفیت آب در استان قم به دلیل نبود شبکه مناسب مطلوب نیست، اضافه کرد: آب شرب مناطقی از شهر با کیفیت مطلوب و مناطقی نیز با کیفیت پایین است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار