شاعر معاصر و پدر شعر آیینی کشور گفت: آثار شاعران حوزوی چه به لحاظ مضمون و محتوا و چه به لحاظ ساختارهای لفظی، در چند سال گذشته جهش چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۱۰۲۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 27 January 2022

به گزارش تابناک قم، محمدعلی مجاهدی چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق) گفت: آثار شاعران حوزوی بدون تردید باید سرشار از محتوای دینی و اخلاقی و با مضامین عالی باشد که هر خواننده ای را به این مضامین معرفتی برساند.

وی با بیان اینکه اشعار آیینی، به درستی از منابع قرآنی و روایی برداشت شده و با هنرمندی ارائه می شوند، خاطرنشان کرد: مقوله شعر در حوزه های علمیه در چند سال گذشته، به لحاظ کمی رشد چندانی نداشته، اما به لحاظ کیفی بسیار رشد و پیشرفت کرده است.

پدر شعر آیینی کشورمان در ادامه افزود: اشعار آیینی اگر از منابع دسته اول باشد، می تواند بسیار ارزشمند و تأثیرگذار باشد و حرفی برای گفتن داشته باشد، از این رو باید برای ارائه معانی و معارف بلند قرآنی و روایی تلاش کنیم تا به رسالت خود عمل کرده باشیم.

شاعران به منظومه سرایی انقلابی اهتمام داشته باشند

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم اظهار داشت: شعر آیینی و انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی می تواند جریان خوبی داشته باشد و شاعران کشورمان باید برای منظومه سرایی شخصیت های بزرگ کشور اهتمام داشته باشند.

علیرضا قزوه با بیان اینکه شاعران حوزوی می توانند در جهت منظومه سرایی پیشگام باشند، تصریح کرد: شاعران انقلابی باید در برابر دشمنان و معاندان نظام اسلامی که به دنبال تحریف تاریخ و تطهیر دشمنان و رژیم پهلوی هستند، ایستادگی کنند.

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق) چهارشنبه شب با معرفی افراد برگزیده و شایسته تقدیر در بخش های مختلف در سالن همایش های غدیر قم به کار خود پایان داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار