دومین جلسه هماهنگی اعضاء کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی کشور در مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 26 January 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن اکبری در دومین جلسه هماهنگی اعضاء کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی در مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم گفت: از نظر قشری بیشترین شهید در تاریخ انقلاب مربوط به روحانیت است.

پیش از ظهر امروز دومین جلسه هماهنگی اعضاء کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی در مرکز بسیج اساتید برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین اکبری؛ رئیس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با اشاره به اهداف برگزاری تجلیل و تکریم ۴۰۰۰ شهید روحانی در سراسر کشور پرداخت و گفت: در سال ۹۸ اعضاء کنگره با رهبرمعظم انقلاب دیدار داشتند و قرار بود این کنگره در تهران برگزار شود، ولی باتوجه به فرمایشات رهبرانقلاب کنگره در قم اول اسفند ماه امسال با سخنرانی دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در ادامه به ضرورت به میدان آمدن روحانیت در عرصه جهاد اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ روحانیّت در عرصه‌ی مبارزه و میدان مبارزه حضور جدّی و گسترده داشته و این موضوعی حائز اهمیت است.

او گفت: به برکت حرکت عظیمی که امام بزرگوار ما، به توفیق و با هدایت الهی و پشتیبانی که این ملّت انجام داد؛ روحانیّت واقعاً وارد میدان مبارزه شد و بیش از ۴۰۰۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب شد که در طول تاریخ اسلام از نظر قشری این میزان بی سابقه است.

او گفت: قبل از برگزاری این کنگره جلسات و نشست‌هایی با حضور مهمان‌ها و سخنرانان مطرح کشوری برگزار خواهد شد که برنامه‌های شاخص آن به شرح ذیل است:

۱۳ بهمن ساعت ۱۰ صبح مرکز فقهی ائمه اطهار با سخنرانی آیت الله فاضل لنکرانی.

۱۶ بهمن همزمان با نماز مغرب و عشا در موسسه امام خمینی با سخنرانی آیت الله صدیقی.

۲۰ بهمن جامعة المصطفی ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام تویسرکانی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج و همینطور سخنرانی یکی از مسئولین ارشد سپاه پاسداران.

۲۱ بهمن مدرسه فیضیه ساعت ۱۵ با سخنرانی جناب آقای دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی.

لازم به ذکر است در این جلسه هریک از اعضا شورای کنگره گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند و مصوب شد قبل از برگزاری این کنگره از ۳۱۲ خانواده شهید روحانی شهر مقدس قم تجلیل و تکریم شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار