معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:در حال حاضر در سامانه بازارگاه نهاده مورد نیاز مرغداران بارگذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 25 January 2022

به گزارش تابناک قم، به گفته مرغداران قمی حدود یک ماهی است که نبود نهاده در شهر قم  تامین خوراک مرغ ها را با چالش مواجه کرده است.

اردستانی ، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم در این باره گفت:برخلاف شایعات، ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تامین  نهاده‌های دامی  تخصیص یافت و در حال حاضر در سامانه بازارگاه نهاده دامی مورد نیاز  مرغداران با قیمت سابق بارگذاری شده و آن‌ها می‌توانند مثل گذشته نهاده مورد نیاز خود را از این سامانه دریافت کنند.

وی می گوید:تامین نهاده واحدهای تخمگذار و پولت (مرغ تخم گذار ۱/۵ ماه)مشکلی ندارد تنها  مشکل در تامین سویای واحدهای گوشتی بوده  که علت آن  تاخیر در بارگذاری نهاده در سامانه بازارگاه به دلیل اولویت های مجموعه حاکمیت در تامین ارز بوده است.

به گفته اردستانی با توجه به پیگیری به عمل آمده وزارت جهاد کشاورزی نسبت به بارگذاری ذرت واحد‌های گوشتی که تا ۱۶ دی ماه جوجه ریزی داشته اند اقدام کرده است و بارگذاری سویای آن‌ها ظرف روز‌های آتی انجام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:ذرت و سویای دی ماه واحد‌های تخمگذار و پرورش پولت در سامانه بازارگاه بارگذاری شده و امکان خرید فراهم شده است ،جهت واحد‌های مرغ مادر نیز سهمیه نهاده بارگذاری شده و واحد‌های تخمگذار بالای سن صد هفته پس از راستی آزمایی میزان تولید و ارسال به دفتر طیور تهران نسبت به بارگذاری اقدام خواهد شد.

وی گفت:کنجاله سویا تا ۲۲ دی ماه از محل شرکت پشتیبانی امور دام کشور( انبارهای شرکت پشتیبانی) جهت واحدهای مرغ گوشتی که برگه جوجه ریزی و تخلیه آنان در سامانه به ثبت رسیده به صورت سیستمی بارگذاری شده و قابل خرید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار