معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اجرای پویش" درخت دوستی بنشانیم " گفت: در قالب این پویش در بازه زمانی 14 ساله 500 میلیون نهال کاشته خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 25 January 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الله غلامعلی امروز در بیست و ششمین نشست تخصصی مدیران عامل سازمان‌های سیما منظر و فضای سبز شهری کلان‌شهرهای کشور در سالن رضوان شهرداری قم، بیان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای توسعه درختکاری از ابتدای سال جاری جلسات متعددی با منابع طبیعی و سازمان جنگل‌داری کشور انجام داده است.

وی بیان کرد: کاشت ۵۰۰ میلیون نهال در حریم شهری، روستاها و عرصه‌های طبیعی در یک بازده زمانی ۱۴ در قالب پویش ملی ”درخت دوستی بنشانیم» پیش‌بینی شده است که لازمه آن فرهنگ‌سازی در بین مردم در اهمیت توسعه و نگهداری از فضای سبز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در این طرح همچنین دست کم یک هزار نهال به یاد شهدای گرانقدر انقلاب‌اسلامی پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: مشابه مشارکت‌های مردمی در کاشت نهال در کشورهای دیگر نیز در جریان است و نخست وزیر پاکستان در قالب مشارکت‌های مردمی کاشت یک میلیارد نهال را در دستور کار دولت خود قرار داده است.

غلامعلی تصریح کرد: برای اجرای بهتر پویش مردمی” درخت دوستی بنشانیم» دبیرخانه مردمی، دبیرخانه ملی، کمیته راهبری و برنامه ریزی، کمیته تولید محتوا و رسانه، دبیرخانه استانی و قرارگاه عملیاتی در کلان‌شهرهای کشور تشکیل شده است.

وی ابراز کرد: مناطق اکولوژیک رویشی و جنگل‌های آسیب دیده، فضای اجتماعی در مناطق شهری، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و غیره از اولویت‌های اجرای این پویش ملی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شناسایی نهالستان‌های مورد تأیید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به همراه استفاده و کاشت درختان مثمر از رویکردهای مهم این پویش است.

غلامعلی اظهار داشت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اولویت مناطق محروم نسبت به آموزش عمومی مردم در کاشت و نگهداشت نهال در پویش هر ایرانی یک درخت مشارکت خواهد کرد.

به گفته وی، پویش ملی”درخت دوستی بنشانیم» از فروردین ماه سال آینده آغاز می‌شود و از آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ کاشت و نگهداشت نهال به‌صورت رسمی آغاز می‌شود و این پویش در طول ۱۴ سال ۵۰۰ میلیون نهال خواهد کاشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار