رئیس هیات کاراته استان قم استان قم از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی و تجلیل از بنیانگذاران، پیشکسوتان و قهرمانان کاراته قم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 24 January 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی بیرانوند اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کاراته استان قم به منظور شناخت برترین‌ها برای حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی با عنوان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت دهه فجر، با همکاری هیات کاراته قم، هیئت کاراته بسیج و سپاه علی‌ ابن ابیطالب (ع) و همچنین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این دوره از رقابت‌ها بیش از ۲۷۰ کاراته‌کا برای کسب رتبه‌های برتر هر دو بخش کاتا و کومیته در تمامی رده‌های سنی به میزبانی هیات کاراته بسیج و سپاه علی ابن ابیطالب (ع) در سالن شهدای دفاع مقدس مجموعه ورزشی نخلستان با یکدیگر رقابتی نزدیک داشتند.

رئیس هیات کاراته استان قم افزود: در حین برگزاری این مسابقات که به شکل زنده از سیمای مرکز استان قم نیز برای علاقمندان به کاراته پخش شد، از چهره‌های بنیانگذار این رشته و همچنین پیشکسوتان، مربیان، قهرمانان، داوران، باشگاه‌داران با سابقه و حامیان مالی کاراته قم تجلیل به عمل آمد.

وی ابراز کرد: این رقابت‌ها با حضور سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، مسئولان سپاه، اعضای شورای اسلامی‌ شهر قم و معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر قم برگزار شد و شرکت کنندگان از رده‌ نونهالان تا پیشکسوتان با یکدیگر پیکار کردند.

بیرانوند افزود: کاراته کشور از دیرباز یعنی از اوایل دهه ۷۰ شاهد حضور کاراته‌کاهای قمی در بدنه تیم‌های ملی بوده، به طوری که در دهه ۷۰ و ۸۰ قهرمانانی همچون مهدی جعفری، مجید عبدالحسینی، سعید آشتیان، مهدی عموزاده و علیرضا کتیرایی با هدایت استاد غلامرضا دباغیان مربی ارزنده کاراته قم در سطح آسیا و جهان قدرت کاراته ایران را به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: همچنین بعد از بازنشستگی قهرمانان نامدار کاراته قم، کاراته‌کاهایی همچون امیر مهدی‌زاده، سعید علیپور، هادی داوودآبادی، ناصر نجفی، احسان بهرامی، سیدعلی بنی‌حسینی و .... توانستند در مسابقات جهانی و آسیایی مدال‌های رنگارنگی برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

رئیس هیات کاراته استان قم افزود: در سال‌های گذشته هم نوجوانان و جوانان کاراته قم در رده‌های سنی پایه جا پای بزرگان این رشته گذاشتند و در میادین مختلف مدال‌های با ارزشی را برای کشورمان به نام خود ثبت کردند، محمد شایگان، سیدمهدی موسوی‌پور، علیرضا قاضی، حمیدرضا نجاتی، علی نجفی، مهدی عافیتی، مرتضی نعمتی، سیدمجید وکیلی، حسین خدری کاراته‌کاهایی هستند که به عنوان نمایندگان قم در تیم‌های ملی رده‌های سنی پایه مدال‌های با ارزشی را برای کاراته کشور به دست آوردند.

وی با بیان اینکه قم بار دیگر عزم خود را برای حضور موفق نماینده‌های خود در ترکیب تیم‌های ملی جزم کرده، در پایان خاطرنشان کرد: نفرات برتر این مسابقات در رده سنی بزرگسالان خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور و انتخابی تیم ملی که ماه آینده در تهران برگزار می‌شود آماده می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار