دبیر جشنواره مردمی شمیم عطر فاطمی از برگزاری این جشنواره با حضور خانواده معظم شهدا و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهر مقدس قم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 24 January 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام احمد قادری در گفت‌و گویی با تبریک ایام سالروز ولادت حضرت ام ابیها (س) بیان کرد: جشنواره شمیم عطر فاطمی به همّت جمعی از فعالان فرهنگی قم و با هدف ارج نهادن به جایگاه زن در جامعه‌ اسلامی برگزار می شود.

وی جایگاه زن را در اسلام دارای اهمیتی ویژه دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب درباره این جایگاه چنین بیان می فرمایند که مهم ترین نقشی که یک زن در هر سطحی از علم، سواد، معلومات، تحقیق و معنویت می تواند ایفاء کند، نقش مادری و همسری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: تردیدی نیست که وجود شریف حضرت زهرا(س) نه تنها الگوی دختران، زنان و مادران جامعه‌ اسلامی، بلکه به تعبیر روایات، الگوی زنان عالم است.

وی اضافه کرد: وقتی امام زمان (عج) با تعبیر «ان لی فی ابنه رسولِ الله اُسوه حَسَنه»، حضرت فاطمه زهرا (س) را در همه‌ شئونات زندگی به عنوان اسوه و الگوی خود معرفی می کنند، در این صورت تکلیف همه انسان ها هم روشن است.

قادری همچنین به همزمانی زادروز معمار کبیر انقلاب اسلامی و سالروز ولادت حضرت صدیقه کبری (س) توجه داد و گفت: امام خمینی (ره) ابرمردی بود که با قدرت ایمان، اخلاص و الگوپذیری از روحیه‌ ظلم ستیزی حضرت زهرا (س) بر قُلدرانِ غرب و شرق مسلّط شد.

دبیر جشنواره مردمی شمیم عطر فاطمی در ادامه به برگزاری این رویداد فرهنگی اشاره کرد و افزود: سخنرانان این مراسم آیت الله فاضل گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام و المسلمین نبوی، معاون سابق تبلیغ حوزه های علمیه خواهند بود، ضمن آن که این جشنواره مردمی در فضای بازِ بوستان شهید زین الدین واقع در شهرک شهید زین الدین، جنب مسجد علی بن ابی طالب (ع) برگزار می شود.

وی مدیحه سرایی سیدمحسن بنی فاطمه و اجرای گروه سرود ساقی کوثر را از دیگر برنامه های این جشنواره‌ مردمی معرفی کرد و گفت: در پایان این مراسم و به قید قرعه، هدایایی به شرکت کنندگان تقدیم خواهد شد.

 قادری اضافه کرد: این برنامه به همّت بانوان فعال فرهنگی منطقه بلوار آیت الله شهید صدوقی و بلوار شهید کریمی قم و با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم و خیریه شهید محمدرضا شفیعی، روز دوشنبه چهارم بهمن ماه 1400 و از ساعت 15 با حضور خانواده های معظم شهدا و عموم مادران و بانوان برگزار می شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار