استاندار قم گفت: پیش از سفر رئیس جمهور اداره کل راه و شهر سازی به استناد قانون حکم خلع ید مراکزی را که در این زمین‌ها اقدامی انجام نداده اند صادر کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 24 January 2022

به گزارش تابناک قم، شاهچراغی در ارتباط تلفنی با خبر ۱۸ و ۳۰ دقیق سیمای مرکز قم در خصوص دستور صریح رئیس جمهور برای تعیین تکلیف حدود هزار هکتار زمین‌های آموزشی حبس شده در منطقه پردیسان گفت: پیش از سفر رئیس جمهور اداره کل راه و شهرسازی به استناد قانون حکم خلع ید مراکزی را که در این زمین‌ها اقدامی انجام نداده اند صادر کرده است.

وی افزود: پس از دستور رئیس جمهور و باتوجه به نیاز استان به تخصیص زمین برای احداث مسکن برای اقشار مختلف آزاد سازی این زمین‌ها دنبال شد و در حال حاضر با انتخاب مشاور در اداره کل راه و شهر سازی کار طراحی مسکن برای اراضی هزار هکتاری آغاز شده است.

استاندار با تاکید براینکه مهلت دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای اجرای طرج‌های ساخت و ساز در این اراضی پس از گذشت یک دهه به پایان رسیده است افزود: صرف دیوار کشی نمی‌تواند دلیلی برای حبس و عدم آزاد سازی این اراضی باشد و مووسسات و نهاد‌های مربوطه می‌بایست در سنوات گذشته اقدام به اجرای طرح‌های ساخت و ساز مصوب در این اراضی می‌کردند.

شاهچراغی افزود :  امکان دارد برخی دستگاه‌ها مانند دانشگاه علوم پزشکی در سنوات گذشته بخشی از طرح را در این اراضی اجرای کرده باشند که دستگاه‌ها باید برای سرعت بخشی به تکمیل آن‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار قم در طرح ملی مسکن تاکنون حدود  ۹۰ هزار نفر در استان ثبت نام کردند که در اراضی ۵۶۰ هکتاری منطقه پردیسان تنها برای ۳۰ هزار نفر امکان ساخت واحد مسکونی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار