رئیس جامعه مدرسین گفت: برخی افراد سوال مطرح می‌کنند که چگونه حضرت فاطمه (س) می‌تواند الگویی برای بشریت باشد.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 22 January 2022

به گزارش تابناک قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در  پنجمین همایش سالانه اتحادیه جهانی زنان مسلمان با عنوان بانوی مهر با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امام زمان امامی که خود الگویست برای دیگران است،می‌گوید مادرم زهرا برای من الگوست.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تعلیم و تربیت الگو گیری است، در همه مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، و انسان هم الگو خواه است و هم الگوپذیر، پس به دنبال یک انسان کمال یافته است، و این افراد خوشبخت هستند و راه را گم نمی‌کنند.

وی با اشاره به برخی افراد که سوال مطرح می‌کنند که چگونه فاطمه (س) می‌تواند الگویی برای بشریت باشد، گفت: امروز افراد شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی را الگوی خود قرار می‌دهند، چون راه و منش انها، راه و منش فاطمه است.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به این که امروز عصر تکنولوژی و تغییر محتوا‌ها است گفت: درست است که عصر تغییر کرده، اما حق و حقیقت تغییر پذیر نیست و فاطمه (س) هم الگویی برای همه است او در زمانی که دختر است، مادر است، همسر است، و در زمانی که در میدان جهاد قرار می گیرد درس ایمان، دین خواهی، حرکت آفرینی را به همراه دارد، و پیام می‌دهد که بانوان مسلمان در هر نقطه‌ای از جهان با تشکل اتحادیه حرکتی تاثیرگذار صورت دهند و دشمن را به عقب نشینی و ترس وادارند و این پیام امروز صدیقه طاهره به تمام زنان است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی بشریت است، گفت: ما امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که مدعیان حقوق زنان، بدترین رفتار را با آن‌ها دارند، آن‌ها زنان را برای خودشان می‌خواهند نه برای جایگاه زن، اما آنچه فاطمه می‌خواهد چیز دیگری است که باید آن را پیاده کنیم و آن این است که حقوق آن‌ها را پیگیری کنیم که با حجاب، عفاف، حیا و شرم آن‌ها منافاتی ندارد و زنان می‌توانند تریبون‌های مختلف را در جهان دست داشته باشند و کسی مانع آن‌ها نیست.

پنجمین همایش بین المللی «بانوی مهر زنان سبک زندگی فاطمی،تمدن نوین اسلامی» با سخنرانی زنانی از کشورهای مختلف به همت اتحادیه جهانی زنان مسلمان در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال برگزاری است. این همایش امشب به کار خود پایان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار