پنجمین همایش سالانه اتحادیه جهانی زنان مسلمان با عنوان بانوی مهر با پیام آیت الله مکازم شیرازی در قم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ 22 January 2022

به گزارش تابناک قم، در بخشی از پیام آیت الله مکارم شیرازی به این گنگره آمده است که زنان مسلمان از حضرت فاطمه زهرا (س) درس پرهیزگاری، شجاعت، استقامت و شکیبایی در برابر مشکلات، ایثار، مهر و ساده زیستی بیاموزند و از سجایای اخلاقی این بانوی بزرگ در برابر شدیدترین تهاجم فرهنگی دشمن الگو بگیرند.

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، صبح امروز در این همایش، شناسایی توانمندی‌های زنان جهان، ایجاد همبستگی و تقریب میان زنان اهل سنت و شیعه، تربیت نسلی تمدن ساز و اسلام باور، برگزاری دوره‌های دانش افزایی و افزایش اگاهی آن‌ها را از اهداف این اتحادیه نام برد.

خانم افتخاری تولید محتوا را یکی از اقدامات اتحادیه جهانی زنان مسلمان دانست و گفت: از برخی اثار امروز رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کمیته‌های مختلف در این اتحادیه افزود: کمیته فرهنگی اجتماعی، علمی، قدس، جوانان، نوجوانان ازجمله آنهاست.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با بیان اینکه در آشفته بازار جهان امروز و حرکات فمنیستی، تلاش‌هایی برای مواجهه با چالش‌ها صورت می‌گیرد، تا بتوان نگاه‌های کمونیستی و فمنیستی را با الگو گرفتن از حضرت فاطمه زهرا (س) اصلاح و البته چگونگی تربیت زنان تمدن ساز در فضای مجازی را هم ایجاد کرد.

دبیر علمی همایش نیز گفت: هزار و ۷۲ مقاله علمی در موضوعات مختلف با الگوی حضرت زهرا (س) از ۲۸ کشور جهان به پنجمین همایش بین المللی اتحادیه جهانی زنان مسلمان ارسال شده است.

خانم زینب طیبی افزود: ۱۲ مقاله از هشت کشور برگزیده شده است، که بعد از ظهر در اختتامیه این همایش معرفی می‌شوند.

آیت الله حسینی بوشهری: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی بشریت

رییس جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم هم در این همایش با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امام زمان می‌گوید مادرم زهرا برای من الگوست، امامی که خود الگویست برای دیگران.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تعلیم و تربیت الگو گیریی است، در همه مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، و انسان هم الگو خواه است و هم الگوپذیر، پس به دنبال یک انسان کمال یافته است، و این افراد خوشبخت هستند و راه را گم نمی‌کنند.

وی با اشاره به برخی افراد که سوال مطرح می‌کنند که چگونه فاطمه (س) می‌تواند الگویی برای بشریت باشد، گفت: امروز افراد شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی را الگوی خود قرار می‌دهند، چون راه و منش انها، راه و منش فاطمه است.

رییس جامعه مدرسین با اشاره به اینکه امروز عصر تکنولوژی و تغییر محتوا‌ها است گفت: درست است که عصر تغییر کرده، اما حق و حقیقت تغییر پذیر نیست و فاطمه(س) هم الگویی برای همه است او در زمانی که دختر است، مادر است، همسر است، و در زمانی که در میدان جهاد قرار میگیرد درس ایمان، دین خواهی، حرکت آفرینی را به همراه دارد، و پیام می‌دهد که بانوان مسلمان در هر نقطه‌ای از جهان با تشکل اتحادیه حرکتی تاثیرگذار صورت دهند و دشمن را به عقب نشینی و ترس وادارند و این پیام امروز صدیقه طاهره به تمام زنان است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ما امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که مدعیان حقوق زنان، بدترین رفتار را با آن‌ها دارند، آن‌ها زنان را برای خودشان می‌خواهند نه برای جایگاه زن، اما آنچه فاطمه می‌خواهد چیز دیگری است که باید آن را پیاده کنیم و آن این است که حقوق آن‌ها را پیگیری کنیم که با حجاب، عفاف، حیا و شرم آن‌ها منافاتی ندارد و زنان می‌توانند تریبون‌های مختلف را در جهان دست داشته باشند و کسی مانع آن‌ها نیست.

در ادامه همایش از کتاب با عنوان جایگاه والای زن در نظام اسلامی به تالیف اتحادیه زنان مسلمان با موضوع مسائل و چالش‌های زنان در عرصه اجتماعی و راه حل برای این چالش رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار